US MARKETOtevírá za: 44 h 51 m
DOW JONES+0,78 %
NASDAQ+0,52 %
S&P 500+0,70 %
META-0,55 %
TSLA+2,09 %
AAPL-0,09 %

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy na trhu

Americká internetová společnost Google dosud monitorovala jen internetové nákupy, s cílem prodat více webové reklamy však nyní hodlá sledovat i nákupy v kamenných obchodech. Data jí mají ukázat příčinný vztah mezi online reklamou a offline prodejem. V úterý to napsala agentura AP.

Redakce IW
Redakce IW
23. 5. 2017 | 18:15
Alphabet (Google)

Google předpokládá, že díky monitoringu transakcí provedených kreditními a debetními kartami bude moci automaticky informovat obchodníky, že jim jejich internetová reklama vynesla tržby v kamenném obchodě. Bude-li všechno klapat, mohla by přesvědčit obchodníky, aby zvýšili své rozpočty na internetovou reklamu.

Google už nyní má největší internetovou reklamní síť na světě, loni mu přinesla 79 miliard dolarů. Své plány hodlá představit v úterý na výroční konferenci, kde budou inzerenti jejími hosty.

Technologie společnosti je s to spojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co následně platí kartou v kamenném obchodu. Když například někdo chce koupit běžecké boty, klikne na reklamní banner e-shopu, ale nic si v něm nekoupí, může obchodník dojít k závěru, že výdaje za reklamu jsou vyhozené peníze. Nové nástroje teď ale Googlu umožní zjistit, zda tatáž osoba poté koupila boty v kamenném obchodě firmy.

Společnost uvedla, že má přístup ke zhruba 70 procentům transakcí provedených kreditními a debetními kartami na americkém trhu díky partnerství se společnostmi, které tato data sledují. To ale podle AP znamená, že nebude schopna zdokumentovat každou transakci, natožpak nákupy za hotovost.

Zdroj: ČTK

Alphabet (Google)Americké akcieInternetReklama a marketing
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika