Netflix v druhém čtvrtletí získal více předplatitelů, než se čekalo

Americké internetové videopůjčovně a televizi Netflix přibylo v druhém čtvrtletí 5,2 milionu předplatitelů z celého světa. To bylo více, než odhadovali analytici. Firmě vzrostly i příjmy a zisk, diváky přitáhlo mimo jiné uvedení nové originální show 13 Reasons Why a nová řada seriálu Dům z karet. Netflixu se již v dubnu podařilo dosáhnout důležité hranice 100 milionů předplatitelů.
Příjmy se kalifornskému podniku v druhém čtvrtletí zvýšily o 32,3 % na 2,79 miliardy dolarů. Čistý zisk meziročně vzrostl na 65,6 milionu dolarů z 40,8 milionu dolarů. Akcie firmy, která čtvrtletní výsledky oznámila po konci pondělní seance, zaznamenaly v poobchodní fázi zhruba 9% zisk.
Netflix zahájil činnost v roce 2007. Od té doby expandoval do celého světa, nejprve do Kanady, poté do Latinské Ameriky, Evropy, Austrálie, na Nový Zéland a do Japonska. Služba je přístupná prakticky na jakémkoli zařízení, které má připojení k internetu, včetně osobních počítačů, tabletů, chytrých telefonů, chytrých televizí a herních konzol.
Firma vyrábí i vlastní pořady, jako je právě Dům z karet. Letos chce za vlastní programy utratit šest miliard dolarů. Netflix má stále prostor na to, aby dohnal HBO, oblíbenou placenou televizi, která mu slouží jako model. HBO má po celém světě 134 milionu předplatitelů, včetně těch, kteří nepoužívají pouze internetové služby.
"Růst předplatitelů byl rychlejší, než se čekalo. Podíl předplatitelů mimo USA navíc poprvé přesáhl 50 %. Vývoj mimo USA byl obecně hlavním trhákem výsledků. Management totiž očekává, že zahraniční segment bude v zisku nejenom ve třetím čtvrtletí, ale také za celý rok. To by bylo poprvé v historii společnosti. Udržitelnost započatého trendu by byla pro akcionáře velice dobrou zprávou. Netflix totiž vykázal mimo USA až na jednu čtvrtletní výjimku vždy ztrátu. S růstem mimo USA jsou nicméně spojeny nemalé náklady, kvůli kterým se nad budoucí ziskovostí vznášejí otazníky. Aby byl Netflix v zahraničí úspěšný, musí produkovat na míru šité pořady, což je poměrně nákladné. Tento rok ale rozhodně vzbuzuje naděje. Překvapivé je, dokonce i pro samotný Netflix, že mnohé lokální pořady jsou populární i v zemích, pro něž nejsou primárně určeny," říká analytik z České spořitelny Pavel Smolík.
Zdroj: ČTK