Zisk Electroluxu překonal očekávání, firma zvyšuje marže

Provozní zisk švédského výrobce domácích spotřebičů Electrolux výrazně překonal očekávání analytiků. Meziročně se podle středečního firemního sdělení ve druhém čtvrtletí zvýšil na 1,94 miliardy švédských korun z 1,56 miliardy SEK. Na dobrém výsledku se podílel především severoamerický a východoevropský trh. Ekonomové oslovení agenturou Reuters odhadovali firmě zisk jen 1,73 miliardy švédských korun.
Společnosti se podařilo v Severní Americe zvýšit marže až na 8,4 procenta navzdory trvajícímu tlaku na cenu. Celkově se marže zvýšily na 6,2 procenta, jsou tak nejvýše od třetího čtvrtletí roku 2010 a překonaly vnitrofiremní šestiprocentní cíl.
Electrolux vyrábí pod vlastním jménem, ale vlastní i značky Frigidaire, AEG a Zanussi. Je druhým největším producentem domácích spotřebičů na světě za americkou firmou Whirlpool.
Podnik nadále předpokládá, že poptávka na jeho evropských trzích v letošním roce stoupne zhruba o procento. V USA a Kanadě by to mohly být tři až čtyři procenta, řekl agentuře AP šéf Electroluxu Jonas Samuelson.
Zdroj: ČTK