US MARKETOtevírá za: 16 h 20 m
DOW JONES-0,21 %
NASDAQ+0,72 %
S&P 500+0,10 %
META+0,51 %
TSLA+4,07 %
AAPL-0,28 %

Giorgio Armani kvůli poklesu tržeb změní obchodní strategii

Italský výrobce luxusního zboží Giorgio Armani hodlá zredukovat počet svých obchodních značek a restrukturalizovat prodejní síť. Chce tak reagovat na loňský pětiprocentní pokles prodeje, napsal v úterý server listu Financial Times. Nynějších sedm řad proto podnik zúží pouze na tři: luxusní Giorgio Armani, středně drahou Emporio Armani a nejlevnější Armani Exchange.

"Rok 2016 byl pro módní branži složitým obdobím. Příjmy skupiny klesly o pět procent na 2,51 miliardy eur, čistý zisk ale díky regulaci nákladů vzrostl z 241 milionu na 271 milionu eur, uvedl třiaosmdesátiletý Giorgio Armani. Pokles příjmů zdůvodnil geopolitickými problémy a všeobecnými změnami v přístupu k nakupování. Výrobci luxusního zboží Kering, LVMH a Hermes nicméně loni příjmy zvýšili o pět a více procent, podotýká FT.

Analytici i představitelé sektoru už řadu let zpochybňují strategii skupiny Armani spočívající v prodeji prostřednictvím několika různých řad, zejména pro středněpříjmovou skupinu. Argumentují, že to oslabuje vnímání luxusní značky. Přesně to také označil John Hooks za důvod svého odchodu z pozice zástupce ředitele v roce 2011.

Armani, podobně jako například Ralph Lauren, nyní pod tlakem konkurence balancuje mezi luxusními oděvy a konfekcí, píše FT. Výrobci se přitom musejí přizpůsobit změnám v nakupování, jaké s sebou přináší internet a sociální média.

Konzultační společnost Bain odhaduje, že trh luxusního zboží letos vykáže růst o dvě až čtyři procenta, rozšíří se ale propast mezi jednotlivými výrobci. Pro maloobchodní sektor bude hlavním motorem prodej přes internet.

Zdroj: ČTK

ItálieLuxusMóda a design
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika