Giorgio Armani kvůli poklesu tržeb změní obchodní strategii

Italský výrobce luxusního zboží Giorgio Armani hodlá zredukovat počet svých obchodních značek a restrukturalizovat prodejní síť. Chce tak reagovat na loňský pětiprocentní pokles prodeje, napsal v úterý server listu Financial Times. Nynějších sedm řad proto podnik zúží pouze na tři: luxusní Giorgio Armani, středně drahou Emporio Armani a nejlevnější Armani Exchange.
"Rok 2016 byl pro módní branži složitým obdobím. Příjmy skupiny klesly o pět procent na 2,51 miliardy eur, čistý zisk ale díky regulaci nákladů vzrostl z 241 milionu na 271 milionu eur, uvedl třiaosmdesátiletý Giorgio Armani. Pokles příjmů zdůvodnil geopolitickými problémy a všeobecnými změnami v přístupu k nakupování. Výrobci luxusního zboží Kering, LVMH a Hermes nicméně loni příjmy zvýšili o pět a více procent, podotýká FT.
Analytici i představitelé sektoru už řadu let zpochybňují strategii skupiny Armani spočívající v prodeji prostřednictvím několika různých řad, zejména pro středněpříjmovou skupinu. Argumentují, že to oslabuje vnímání luxusní značky. Přesně to také označil John Hooks za důvod svého odchodu z pozice zástupce ředitele v roce 2011.
Armani, podobně jako například Ralph Lauren, nyní pod tlakem konkurence balancuje mezi luxusními oděvy a konfekcí, píše FT. Výrobci se přitom musejí přizpůsobit změnám v nakupování, jaké s sebou přináší internet a sociální média.
Konzultační společnost Bain odhaduje, že trh luxusního zboží letos vykáže růst o dvě až čtyři procenta, rozšíří se ale propast mezi jednotlivými výrobci. Pro maloobchodní sektor bude hlavním motorem prodej přes internet.
Zdroj: ČTK