US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ-1,00 %
NVIDIA-2,47 %

Giorgio Armani kvůli poklesu tržeb změní obchodní strategii

Italský výrobce luxusního zboží Giorgio Armani hodlá zredukovat počet svých obchodních značek a restrukturalizovat prodejní síť. Chce tak reagovat na loňský pětiprocentní pokles prodeje, napsal v úterý server listu Financial Times. Nynějších sedm řad proto podnik zúží pouze na tři: luxusní Giorgio Armani, středně drahou Emporio Armani a nejlevnější Armani Exchange.

Redakce IW
Redakce IW
25. 7. 2017 | 10:50
Itálie

"Rok 2016 byl pro módní branži složitým obdobím. Příjmy skupiny klesly o pět procent na 2,51 miliardy eur, čistý zisk ale díky regulaci nákladů vzrostl z 241 milionu na 271 milionu eur, uvedl třiaosmdesátiletý Giorgio Armani. Pokles příjmů zdůvodnil geopolitickými problémy a všeobecnými změnami v přístupu k nakupování. Výrobci luxusního zboží Kering, LVMH a Hermes nicméně loni příjmy zvýšili o pět a více procent, podotýká FT.

Analytici i představitelé sektoru už řadu let zpochybňují strategii skupiny Armani spočívající v prodeji prostřednictvím několika různých řad, zejména pro středněpříjmovou skupinu. Argumentují, že to oslabuje vnímání luxusní značky. Přesně to také označil John Hooks za důvod svého odchodu z pozice zástupce ředitele v roce 2011.

Armani, podobně jako například Ralph Lauren, nyní pod tlakem konkurence balancuje mezi luxusními oděvy a konfekcí, píše FT. Výrobci se přitom musejí přizpůsobit změnám v nakupování, jaké s sebou přináší internet a sociální média.

Konzultační společnost Bain odhaduje, že trh luxusního zboží letos vykáže růst o dvě až čtyři procenta, rozšíří se ale propast mezi jednotlivými výrobci. Pro maloobchodní sektor bude hlavním motorem prodej přes internet.

Zdroj: ČTK

ItálieLuxusMóda a design
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio