Spotřebitelská důvěra ve Francii v červenci klesla na 104 bodů ze 108 bodů v předchozím měsíci (odhad: 108 bodů)

Spotřebitelská důvěra ve Francii za červenec nečekaně klesla, a snížila se tak z povolebního maxima, kde byla v červnu. Na vině je zejména pokles popularity nového prezidenta Emmanuela Macrona, uvedla agentura Reuters. V červnu přitom byla důvěra na nejvyšší úrovni za deset let. Index důvěry spotřebitelů za červenec podle statistického úřadu klesl na 104 ze 108 bodů v červnu.
V červnu spotřebitelská důvěra vystoupila na nejvyšší úroveň od července 2007 v reakci na Macronovo vítězství ve volbách i díky jeho plánované podpoře podnikatelské aktivity. Podle analytiků jsou velké výkyvy ve spotřebitelské náladě v období prezidentských voleb obvyklé, toto byl však největší měsíční nárůst od roku 2007, kdy byl prezidentem zvolen Nicolas Sarkozy.
V posledních týdnech nadšení pro Macrona opadlo kvůli jeho sporu s armádou o škrty v jejím rozpočtu, i pro jeho snahu o snížení rozpočtových výdajů a zavedení reforem na trhu práce.
Statistický úřad zjistil, že obyvatelstvo už nehodnotí svou životní úroveň tak pozitivně a že na vzestupu jsou rovněž obavy z nezaměstnanosti. Hodnocení životní úrovně v červenci kleslo o 11 bodů, zatímco v červnu se o 22 bodů zvýšilo.
Zdroj: Bloomberg, ČTK
Aktuality


