US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,91 %
NASDAQ-0,82 %
S&P 500-0,11 %
ČEZ-1,05 %
KB+0,30 %
Erste-0,31 %

Čtvrtletní zisk provozovatele sociální sítě Facebook prudce stoupl

Čistý zisk provozovatele sociální sítě Facebook ve druhém čtvrtletí meziročně vzrostl o 71 % na 3,89 miliardy dolarů. Oznámila to ve středu večer firma, která těží ze silného růstu příjmů z reklamy na mobilních zařízeních.

Celkové příjmy společnosti se zvýšily o téměř 45 % na 9,32 miliardy dolarů. Podíl inzerce na mobilních zařízeních na celkových příjmech podniku z reklamy vzrostl na 87 z 84 před rokem.

Zisk na akcii stoupl na 1,32 dolaru ze 78 centů před rokem. Výsledky tak překonaly očekávání analytiků, kteří podle průzkumu agentury Reuters počítali jen se ziskem 1,13 dolaru na akcii a s příjmy 9,2 miliardy dolarů.

Spoluzakladatel a šéf společnosti Mark Zuckerberg před koncem června oznámil, že k Facebooku se již připojují dvě miliardy uživatelů měsíčně. Ve středeční zprávě firma uvedla, že na konci druhého čtvrtletí činil počet měsíčně aktivních uživatelů 2,01 miliardy, což představuje meziroční nárůst o 17 %.

"Snad jediným ukazatelem, který v rámci výsledků zaostal za odhady, byla výše tržeb na jednoho uživatele. Pozitivní je i snížený a zpřesněný výhled na růst provozních nákladů ze 40-50 % na 40-45 %. Management ale dále upozorňuje na zpomalení růstu v druhé polovině roku. V dlouhodobém výhledu to vypadá pro Facebook více než slibně. Společnost podniká v prostředí, kde má fakticky monopol, ale zároveň není nijak významně regulatorně omezována. Denně navštíví Facebook 1,3 miliardy uživatelů, což je ohromná základna pro monetizaci. K tomu přičtěme Instagram, který je nesmírně populární a pozitivně přispívá do celkových čísel. WhatsApp a Messenger také skrývají velký potenciál, který čeká na využití. Prostor k růstu uživatelské základny je stále velký i s ohledem na obrovský asijský trh. V Číně to bude mít Facebook kvůli místní garnituře problematičtější, v Indii ale růstu nic nebrání. Valuačně tak Facebook vypadá v pořádku," uvedl analytik Pavel Smolík z České spořitelny.

Zdroj: ČTK

Meta Platforms (Facebook)Sociální sítěVýsledková sezóna
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Vyšší výdaje na obranu: Kde najít stovky miliard, bude je za co utratit a jak to "hrát" jako investoři?

Vyšší výdaje na obranu: Kde najít stovky miliard, bude je za co utratit a jak to "hrát" jako investoři?

1. 7.-Tomáš Beránek
Zbraně