US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,43 %
NASDAQ-0,16 %
S&P 500-0,04 %
ČEZ-1,54 %
KB+0,00 %
Erste-0,31 %

Emisní skandál je rizikem pro německou ekonomiku

Emisní skandál, který se týká německých výrobců automobilů, je rizikem pro největší evropskou ekonomiku. Zatím je však obtížné vyčíslit jeho dopad. V pondělí to uvedlo německé ministerstvo financí ve své pravidelné měsíční zprávě. Ministerstvo označilo skandál, který vypukl před téměř dvěma lety poté, co Volkswagen přiznal, že podváděl se zkouškami emisí u vozů s naftovými motory v USA, za hrozbu pro Německo, spolu s rozhodnutím Británie opustit Evropskou unii a ochranářskou obchodní politikou Spojených států.

Redakce IW
Redakce IW
21. 8. 2017 | 9:00
Německo

Automobilový průmysl je největším vývozcem z Německa. Poskytuje zhruba 800 000 pracovních míst.

"Rizika spojená s tím, jakou podobu bude mít brexit, a s budoucí obchodní politikou USA zůstávají," uvedlo ministerstvo. "K tomu by takzvaná dieselová krize měla být klasifikována jako nové riziko pro německou ekonomiku, i když dopady v tuto chvíli není možné vyčíslit," dodalo.

Německá centrální banka Bundesbank v pondělí nicméně ve své měsíční zprávě o ekonomice uvedla, že emisní skandál ani diskuze o možném zákazu starších naftových motorů zatím neměly na vyhlídky automobilového průmyslu žádný výraznější dopad.

Německou ekonomiku ve druhém čtvrtletí táhly hlavně výdaje domácností a státu. Hrubý domácí produkt se ve druhém čtvrtletí zvýšil o 0,6 procenta. Naopak slabší zahraniční obchod zpomalil růst, protože vývoz rostl výrazně méně než dovoz.

Ministerstvo dodalo, že očekává, že průmyslový sektor bude pokračovat v rozmachu také ve třetím čtvrtletí, což ukazují indikátory zakázek a nálady podnikatelů. Dieselová krize by však mohla vrhnout stín na výhled růstu vzhledem k důležitému postavení automobilového průmyslu.

Podle centrální banky by německá ekonomika mohla letos růst rychleji, než se dosud předpokládalo, a to díky mimořádně silné průmyslové výrobě, exportu i spotřebě. Ve své dřívější prognóze odhadovala Bundesbank letošní tempo hospodářského růstu na 1,9 %.

Němečtí politici a šéfové automobilky se tento měsíc dohodli, že opraví software u 5,3 milionu vozů s naftovým motorem, aby se snížilo znečištění, a pokusí se napravit poškozenou pověst průmyslu.

Regulační úřady v EU rovněž vyšetřují obvinění z kartelové dohody mezi německými automobilkami. Výsledkem by mohla být vysoká pokuta pro společnosti, napsala agentura Reuters.

Zdroj: ČTK

AutaEkologie a životní prostředíEvropská ekonomikaNěmeckoPodvod
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Akciové tipy na prázdniny, na které v mainstreamu nenarazíte

Akciové tipy na prázdniny, na které v mainstreamu nenarazíte

27. 6.-Vendula Pokorná