Automobilka Ford a internetový obchod Alibaba budou spolupracovat

Americká automobilka Ford Motor a největší čínský internetový obchod Alibaba podepsaly dohodu o strategické spolupráci. Chtějí zkoumat nové obchodní příležitosti a způsoby prodeje. Zaměří se na oblasti, jako je umělá inteligence, cloudové služby a možný prodej vozů Ford na internetovém e-shopu Alibaby Tmall, uvedla ve čtvrtek tisková mluvčí Alibaby.
Digitální kanály mají firmám pomoci zkoumat nové příležitosti pro maloobchodní prodej. Za tím účelem má vzniknout pilotní studie, píše se v tiskovém prohlášení čínské společnosti. Podle šéfa Fordu Jima Hacketta je spolupráce s technologickými společnostmi součástí jeho vize "chytrých automobilů".
Agentura Reuters přinesla zprávu o chystaném podpisu smlouvy s odvoláním na zdroje z automobilky již ve středu. Podle agentury se tak Ford snaží povzbudit růst prodeje v Číně, který vázne, a udržet krok s rychle se měnícími trendy.
Čínský internetový gigant množí své aktivity v automobilovém průmyslu. S firmou SAIC Motor už vyvíjí auta připojená k internetu, uvedla agentura Reuters.
Zdroj: ČTK
Aktuality

