US MARKETOtevírá za: 14 h 34 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+7,92 %
TSLA+6,75 %
AAPL+6,18 %

Spotify chce na burzu. Ale po svém

Švédský provozovatel streamovací služby Spotify zbrojí proti Applu a Amazonu. U americké Komise pro cenné papíry a burzy (SEC) zažádal o kotaci svých akcií na newyorské burze.

Společnost ale nezvolila běžný způsob, podle něhož se akcie prodávají v procesu známém jako primární veřejná nabídka (IPO), nýbrž namísto toho pouze jednoho dne prohlásí, že je na burze. Firma totiž nezamýšlí navyšovat svůj kapitál prodejem nových akcií.

Každé IPO zahrnuje de facto dva aukční procesy. Nejprve banky přijímají objednávky, stanovují ceny a přidělují akcie. Pak nastane druhá fáze, kdy lidé, na které se nedostalo ve fázi první, zkoušejí akcie koupit na burze od těch "šťastnějších".

Takové otevřené aukce bývají bezproblémové, protože každý má dobrou představu o tom, kolik která akcie stojí. Otevřená aukce při vstupu firmy na burzu může být mnohem "větší legrace", jak naznačuje zpravodajská agentura Bloomberg. Akcie totiž v takové chvíli nemají žádnou předchozí cenu, od které by se investoři mohli odrazit.

Jak se budou "bavit" konkurenti Spotify, je věc druhá. Spotify - se zhruba 140 miliony uživatelů, z toho 60 miliony platících - je první firmou svého druhu, jež se do tohoto vstupu na burzu pustila. Spotify bude chtít penězi získanými od investorů trochu srovnat startovní pole ve smyslu množství peněz, které bude moci vynaložit na nadcházející bitvu s s Amazonem a Applem.

Tak či tak by hlavním vítězem měl být celý hudební průmysl, jenž bude profitovat z přílivu peněz do branže dlouho svírané jejich úbytkem.

Zdroj: Bloomberg

Evropské akcieNYSEWall Street
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika