Zisk maloobchodní Ahold Delhaize stoupl díky úsporám z fúze

Čistý zisk nizozemsko-belgického řetězce Ahold Delhaize, který v České republice vlastní supermarkety Albert, ve čtvrtém čtvrtletí stoupl na 744 milionů eur ze 362 milionů eur v uplynulém kvartálu. Hospodaření podpořil nárůst internetového prodeje a úspory z nedávné fúze, uvedla firma ve svém středečním sdělení.
Společnost vznikla před dvěma lety spojením nizozemské firmy Ahold a belgické Delhaize v hodnotě kolem deseti miliard eur. Sloučená skupina je čtvrtým největším maloobchodním řetězcem v Evropě a jedním z největších ve Spojených státech.
Tržby se v závěrečném čtvrtletí roku zvýšily o 1,6 procenta na 15,8 miliardy eur. Ahold Delhaize zvýší o 10,5 procenta vyplácenou dividendu.
Více než dvě třetiny aktivit podniku jsou soustředěny ve Spojených státech. Zde firma letos hodlá uspořit 200 milionů eur díky americké daňové reformě. Použije je k investicím do rozvoje internetového prodeje. Jak na tomto, tak na domácím nizozemském trhu totiž čelí konkurenci Amazonu a dalších internetových prodejců.
Ahold vstoupil na český trh v roce 1990. V České republice má přes 300 hypermarketů a supermarketů značky Albert a zaměstnává zde více než 17 000 lidí. Společnost Delhaize v minulosti na českém trhu provozovala supermarkety Delvita, v roce 2007 je ale prodala německé maloobchodní skupině REWE Group.
Zdroj: ČTK