Likérka Rémy Cointreau těžila z čínského zájmu o své koňaky

Francouzský výrobce vína a lihovin Rémy Cointreau díky čínské poptávce po svém luxusním koňaku nad očekávání zvýšil celoroční provozní zisk. Ten za období do konce března stoupl o 14,1 procenta na 236,8 milionu eur. Společnost ve čtvrtek také oznámila, že očekává vyšší střednědobý zisk.
Analytici v anketě agentury Reuters odhadovali provozní zisk jen na 235,5 milionu eur. Firemní provozní marže nyní představuje 22 procenta a je meziročně o 1,3 procentního bodu vyšší.
Výrobce koňaku Rémy Martin a likéru Cointreau si pochvaluje, že jeho strategie prodávat dražší výrobky s vyšší marží přináší ovoce. Láhev tak nyní prodává za 50 dolarů a více. Liší se tím od konkurenta Pernod Ricard, který v Říši středu naopak vsadil na levnější řadu svých výrobků.
Soukromá spotřeba alkoholických nápojů se nyní v Číně zotavuje. V uplynulých letech prodej prvotřídních značkových lihovin negativně zasáhlo tamní tažení proti korupci, připomněla agentura Reuters.
Tržby Rémy Cointreau se meziročně zvýšily o 2,9 procenta na 1,13 miliardy eur. Firma nicméně ke zklamání investorů ponechala beze změny výplatu dividendy.
Zdroj: ČTK