US MARKETOtevírá za: 60 h 44 m
DOW JONES+0,65 %
NASDAQ-0,18 %
S&P 500+0,41 %
META-0,55 %
TSLA+2,09 %
AAPL-0,09 %

Ford po 75 letech vymění agenturu WPP v roli hlavního reklamního partnera

Americká automobilka Ford Motor v pondělí oznámila, že po 75 letech spolupráce vymění agenturu WPP v roli hlavního reklamního partnera za newyorskou BBDO z britské skupiny Omnicom.

Automobilka tak podle agentury Bloomberg poodhalila svůj přístup ke snížení nákladů, které jsou součástí dlouhé a nákladné restrukturalizace. Změna marketingu jí ale má vynést roční úsporu jen 150 milionů dolarů, zatímco náklady na restrukturalizaci mají v příštích třech až pěti letech činit 11 miliard USD.

WPP, která spolupracuje s Fordem od roku 1943, si ale ponechá většinu nejvýnosnějších aktivit automobilky, jako je například mediální byznys. Podle analytika společnosti Liberum Iana Whittakera bude finanční dopad na WPP omezený, protože přijde jen o méně ziskovou kreativní práci. Nicméně je otázkou, zda dnešní krok neznamená počátek konce těsného spojení Fordu a WPP.

Zdroj: ČTK

AutaFord MotorReklama a marketing
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika