Zalando má ve čtvrtletí ztrátu, tržby zaostaly za odhady

Největší evropský módní internetový řetězec Zalando prohloubil ve třetím čtvrtletí meziročně čistou ztrátu na 41,7 milionu eur z 11,1 milionu eur. Německá firma v úterý sdělila, že příčinou bylo příliš dlouhé a horké léto, kvůli němuž si zákazníci začali pozdě objednávat dražší podzimní a zimní módu a vysoké náklady na vracení zboží.
Tržby se zvýšily pouze o 12 procent na 1,2 miliardy eur. Jejich růst zaostal za očekáváním analytiků a byl nejslabší od založení společnosti před deseti lety. Zalando dlouhodobě cílí na růst tržeb v pásmu od 20 do 25 procent.
Ziskovost narušil i pokles průměrné hodnoty jedné objednávky. Ta nyní v průměru činí 57,50 eura a je o sedm procent nižší, přestože Zalando nedávno obohatil svou nabídku o kosmetické výrobky. Zhruba polovina objednaného zboží se firmě, která v létě vstoupila i na český trh, vrací zpět. Společnost uvedla, že se jí celý proces již podařilo zefektivnit.
Zalando letos již dvakrát upravil celoroční prognózu směrem dolů. Nyní počítá s růstem tržeb mezi 20 až 25 procenty, reálná je podle agentury DPA spíše spodní hranice. Po očištění od úroků a daní by to představovalo 150 až 190 milionů eur.
Zdroj: ČTK