Skupina Campari za tři čtvrtletí zvýšila zisk o 4,7 procenta

Italská nápojová skupina Campari za tři čtvrtletí letošního roku zvýšila čistý zisk o 4,7 procenta na 249,4 milionu eur. Podnik těží z vysoké poptávky po svém oranžovém likéru Aperol, jehož prodej za leden až září vzrostl o 31 procent, uvedla v úterý firma.
Tržby činily 1,2 miliardy eur a bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů a nových akvizic a prodeje majetku byly vyšší o 6,6 procenta. Provozní zisk vzrostl o 8,7 procenta na 259,2 milionu eur.
Generální ředitel Robert Kunze-Concewitz dodal, že navzdory obtížnému mezinárodnímu prostředí očekává za celý letošní rok příznivé výsledky. Pod vedením Kunze-Concewitze se firma díky množství akvizic a strategickému růstu stala jedním z největších výrobců lihovin na světě. Za posledních 20 let zvýšila tržby čtyřnásobně, uvedla agentura APA.
Campari je podle svých stránek šestým největším výrobcem prémiových lihovin na světě. Firma vznikla v roce 1860 a v současnosti působí ve 190 zemích světa a má 18 výrobních závodů. Vlastní více než 50 značek, vedle hořkého červeného aperitivu stejného názvu je to třeba aperitiv Cinzano, vodka SKYY, anýzový likér Ouzo či whisky Old Smuggler a Wild Turkey.
Zdroj: ČTK