Prodej BMW díky hybridům a SUV v listopadu dále rostl

Prodej německého výrobce luxusních aut BMW Group v listopadu pokračoval v růstu, zvláště díky poptávce po sportovně-užitkových a hybridních modelech. Celkově automobilka prodala 222 500 vozů, o 0,8 procenta více než loni. Za jedenáct měsíců pak prodej jejích vozů, včetně modelů Mini, stoupl o 1,3 procenta na 2,26 milionu vozů, uvedla v dnešním prohlášení.
BMW si tak zatím stále drží pozici největšího prodejce luxusních aut na světě. Prodej vozů Mercedes-Benz a Smart konkurenční automobilky Daimler od počátku roku stoupl o 0,1 procenta na 2,22 milionu vozů. Prodej Audi klesl o 2,4 procenta na 1,66 milionu vozů, napsala agentura DPA.
Prodej BMW v Evropě v listopadu stagnoval. Na evropském trhu mají problém všechny automobilky kvůli přechodu na nový standard měření spotřeby a výfukových plynů WLTP, který platí od září. V Číně poptávka stoupla o deset procent, v USA však mírně klesla.
Zdroj: ČTK