Zisk výrobce luxusního zboží Hermès loni stoupl o 15 procent

Francouzskému výrobci luxusního zboží Hermès International stoupl v loňském roce čistý zisk o 15 procent na 1,4 miliardy eur. Firma těžila hlavně z vysoké poptávky od asijských klientů.
Provozní zisk se zvýšil o šest procent na dvě miliardy eur. Příjmy vzrostly o 7,5 procenta na 5,97 miliardy eur. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů stouply až o 10,4 procenta.
Tržby při konstantních směnných kurzech rostly ve všech regionech. V Asii bez Japonska stouply o 14 procent, hlavně díky Číně a zemím v jižní Asii. V Japonsku tržby vzrostly o osm procent. Na americkém kontinentu o 12 procent. V Evropě bez Francie byly tržby vyšší o osm procent a na domácím, francouzském trhu o šest procent.
Americko-čínská obchodní válka zvýšila obavy, že firmy silně závislé na poptávce z Číny budou mít problémy, protože se zhoršuje nálada mezi zákazníky. Luxusním značkám se však zřejmě podařilo udržet si zájem mezi mladšími kupující hledajícími značkové zboží.
Generální ředitel Axel Dumas novinářům řekl, že zatím firma nevidí změny současného trendu. Ve výhledu na letošní rok je sice firma obezřetná, je však přesvědčená o svém dlouhodobém výhledu.
Dumas dodal, že všechny divize, včetně parfémů a hodinek, si podle objemu prodeje v prvních měsících nového roku stále vedly dobře, i když divize hedvábí je nyní ve fázi pomalejšího růstu. Hermès také letos zvýšil ceny o tři procenta, aby vykompenzoval růst výrobních nákladů, napsala agentura Reuters.
Společnost vznikla v roce 1837 jako rodinná dílna na výrobu koňských sedel a třmenů. Nyní je proslulá hlavně ručně malovanými hedvábnými šátky a koženými kabelkami, v čele se značkami Birkin a Kelly.
Zdroj: ČTK
Aktuality
