US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,37 %
NASDAQ+0,72 %
S&P 500+0,49 %
ČEZ+0,63 %
KB+0,10 %
Erste-1,33 %

Škoda Auto dodala za 1. čtvrtletí meziročně o čtvrtinu méně aut

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala za první čtvrtletí letošního roku zákazníkům na celém světě 232 900 vozů, téměř o čtvrtinu méně aut než za první čtvrtletí loňského roku. Důvodem je podle firmy především pandemie koronaviru. Klesl i provozní zisk a tržby. Provozní zisk společnosti klesl o 25 % na 307 milionů eur, uvedla dnes firma v tiskové zprávě.

Redakce IW
Redakce IW
4. 5. 2020 | 15:08
Auta

Tržby se firmě v prvním čtvrtletí snížily oproti minulému roku o 1,4 % na 4,85 miliardy aur.

"Škoda Auto zaznamenala v uplynulých letech rekordní výsledky, díky kterým v současné době ještě stále disponuje dostatečnou likviditou, což nám pomáhá v této mimořádně obtížné situaci. Jaký dopad bude mít pandemie koronaviru covid-19 v příštích měsících na celosvětový prodej vozů, nedokáže dnes nikdo přesně odhadnout. Jedno je však jasné: zastavením výroby jsme ve Škoda Auto ztratili více než 100 000 vozů," řekl předseda představenstva Bernhard Maier.

Firma se podle něj drží svých střednědobých a dlouhodobých plánů, nyní ale potřebuje státní stimuly pro celou ekonomiku, aby byla dlouhodobě zajištěna pracovní místa.

Škoda Auto podle člena představenstva Klause-Dietera Schürmanna přijala rozsáhlá opatření pro krátkodobé efektivní snížení nákladů a výdajů. "S ohledem na další finanční rizika a dopady pandemie covid-19 musíme postupovat obezřetně. Největší zátěž plynoucí z aktuální krize očekáváme ve druhém čtvrtletí s následným postupným zotavením ve třetím a možným návratem na loňskou úroveň ve čtvrtém čtvrtletí," řekl Schürmann.

Automobilka Škoda obnovila v pondělí minulý týden výrobu ve svých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. Odstávka kvůli pandemii způsobené koronavirem trvala téměř šest týdnů.

Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.

Firma loni dodala do celého světa 1,24 milionu aut a má téměř 39 000 zaměstnanců, z toho v Česku téměř 34 000 lidí. Škoda je nejprodávanější značkou na českém trhu, kde se její podíl blíží 40 %.

Zdroj: ČTK

AutaČeská ekonomikaKoronavirus
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

MrBeast: Génius éry sdílení, patron digitální naděje i trn v oku

MrBeast: Génius éry sdílení, patron digitální naděje i trn v oku

17. 9.-Andrej Rády
Byznys a podnikání