NYT stoupl čistý zisk, rekordně přibylo digitálních předplatitelů

Americkému vydavatelství The New York Times stoupl v prvním čtvrtletí čistý zisk o 8,9 % na 32,9 milionu dolarů. Deník v tomto období zaznamenal rekordní nárůst digitálních předplatitelů, který kompenzoval pokles tržeb z reklamy vyvolaný pandemií. Čistý zisk i tržby překonaly očekávání analytiků.
Tržby za první kvartál vydavatelství vzrostly o jedno procento na 443,6 milionu dolarů.
Digitálních abonentů deníku za první tři měsíce letošního roku přibylo 587 000 a celkem jich nyní list má kolem pěti milionů. Zahraniční předplatitelé činí 18 % z této skupiny. Celkově tištěnou či digitální verzi deníku na konci března pravidelně odebíralo 5,8 milionu předplatitelů.
Tržby za reklamu v prvním kvartálu klesly o 15 % a generální ředitel podniku Mark Thompson uvedl, že v druhém čtvrtletí očekává vydavatelství pokles tržeb za reklamu o 50 až 55 %.
Koronavirová krize potvrdila podle agentury AFP strategii skupiny, která zvolila digitální předplatné za hlavní zdroj tržeb, zatímco tržby z reklamy považuje pouze za doplněk.
V březnu server The New York Times zaznamenal 2,5 miliardy zobrazených webových stránek, což znamená dvojnásobek oproti běžnému provozu.
Zdroj: ČTK
Aktuality
