Internetový prodejce módy Asos zvýšil díky koronaviru tržby

Britský internetový prodejce módy Asos, podobně jako mnoho dalších internetových firem, zvýšil díky koronaviru tržby. Ve čtyřměsíčním období do konce června meziročně vzrostly o deset procent na 1,01 miliardy liber, informovala ve středu agentura Reuters. Firma, která dodává i do České republiky, těžila z toho, že konkurence z kamenných obchodů musela mít kvůli šíření nového koronaviru zavřeno.
Za koronaviru se obecně více dařilo firmám, které prodávají přes internet. Vyšší tržby tak hlásil například i čínský prodejce Alibaba nebo americký Amazon. Ale například v České republice se zákazníci podle údajů společnosti Global Payments už v polovině května začali vracet do kamenných obchodů a na internetu nakupovali méně než v dubnu, tedy v době, kdy vrcholila omezující opatření zavedená proti šíření koronaviru.
Tržby v Británii se firmě Asos v uvedeném čtyřměsíčním období zvýšily o jedno procento, v zahraničí pak stouply o 17 procent. Aktivních zákazníků firmy, která se zaměřuje především na mladou klientelu kolem 20 let, přibylo o 16 procent na 23 milionů a počet prodaných položek vzrostl o 15 procent.
Asos očekává, že letošní zisk před zdaněním by se měl pohybovat na horním konci pásma, s kterým počítá trh. V krátkodobém až střednědobém výhledu poptávky však firma zůstává opatrná vzhledem k nejistému výhledu ekonomiky. Uvedla také, že vrátí vládní podporu určenou na zachování pracovních míst, o kterou dříve zažádala.
Zdroj: ČTK