Výsledky Marriott International ve 3Q: Upravený zisk na akcii 0,06 USD (odhad: -0,08 USD), tržby 2,25 miliardy USD (odhad: 2,22 miliardy USD)

Hotelová společnost Marriott International vykázala ve třetím čtvrtletí překvapivě zisk. Firmě pomohlo snížení nákladů a téměř dvojnásobná obsazenost hotelů v Severní Americe ve srovnání s předchozím čtvrtletím. Meziročně je ale čistý zisk stále nižší, ve čtvrtletí klesl o 74 procent na 100 milionů USD, uvedla v pátek největší hotelová společnost na světě.
Zisk na akcii bez mimořádných položek činil šest centů, zatímco analytici čekali ztrátu, a to osm centů na akcii. Výnosy klesly o 57,3 procenta na 2,25 miliardy USD a mírně překonaly odhady analytiků. Firmě se podařilo snížit celkové náklady o 57,2 procenta zhruba na dvě miliardy USD.
Na mezinárodní turistiku mají dál negativní dopad omezení zahraničních cest kvůli koronavirovým opatřením. Hotely v Severní Americe, ale i jinde, však těžily z obnovení domácí turistky po uvolnění omezení, která měla zabránit šíření nemoci covid-19.
Společnost uvedla, že 94 procent jejích hotelů po celém světě obnovilo provoz a že poptávka se dál zlepšuje. Obsazenost v Severní Americe, která je pro Marriott největším trhem, stoupla ve třetím čtvrtletí na 37 z 19,6 procenta ve druhém čtvrtletí. Trhem s nejlepším výkonem ale byla Čína, kde obsazenost vystoupila na 61,4 z 35,5 procenta za duben až červen.
Menší konkurenční řetězec Hilton Worldwide tento týden uvedl, že poptávka se začíná pomalu zotavovat z propadu způsobeného pandemií. Také Hilton vykázal překvapivě zisk díky snížení nákladů, poznamenala agentura Reuters.
Společnost Marriott International provozuje ve více než 130 zemích a oblastech přes 7 000 hotelů a vlastní více než 30 značek. Kromě stejnojmenné značky Marriott jsou to mimo jiné také značky Ritz-Carlton, St. Regis nebo Sheraton.
Zdroj: MarketWatch