US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+1,78 %
NASDAQ+2,47 %
S&P 500+2,05 %
ČEZ+0,58 %
KB-0,19 %
Erste+0,11 %

Burza v Miláně má letos první významnou emisi - výrobce zápisníků Moleskine

Italský výrobce luxusních kalendářů a diářů Moleskine ve středu debutoval na burze v Miláně. Primární veřejná nabídka (IPO) akcií podniku je první významnější nabídkou, kterou burza letos přilákala. A přestože trh jako celek oslaboval, o akcie Moleskine byl zájem. Přidaly tak více než 3 %.

Výrobce vázáných zápisníků s unikátním designem je první společností, která vstoupila na milánský akciový trh od loňské nabídky výrobce kašmírového oblečení Brunello Cucinelli. Moleskine je zároveň čtvrtou luxusní italskou značkou, která vstoupila za poslední dva roky na trh. Kromě Cucinelli to byly ještě Prada a Salvatore Ferragamo.

Design, kterým Moleskine opatřuje své diáře, vychází z originálů používaných kdysi Pablem Picassem, Ernestem Hemingwayem či Vincentem van Goghem.

Společnost Moleskine stanovila cenu pro svůj debut na burze na 2,3 eura za akcii. Primární nabídka tak ohodnotila celý podnik na 488 milionů eur.

Firma nabídla investorům 106,3 milionu akcií, včetně 12 milionů nových. Na trhu se nyní obchoduje s více než 50 % akcií firmy. Zájem o akcie měli investoři z Itálie, Velké Británie, dalších částí Evropy, USA a z Asie. Většinu akcií, asi 90 %, si podle agentury Reuters rezervovali institucionální investoři.

Zápisníky Moleskine se prodávají ve více než 50 zemích světa. Původní zápisníky byly oblíbené v Evropě v 19. a 20. století, zvláště mezi avantgardními umělci. Současný design zápisníků vychází z popisů britského autora cestopisů Bruce Chatwina, který jim dal i jméno. Původní diáře se přestaly vyrábět v roce 1986, v roce 1997 se však italská firma rozhodla obnovit jejich slávu. V roce 2006 koupila ve firmě zhruba 75% podíl investiční společnost Syntegra Capital.

Moleskine teď vyrábí v Asii. Zhruba 90 % svých 15eurových zápisníků prodá mimo Itálii, která se nyní potýká s hlubokou recesí. Generální ředitel Arrigo Berni řekl, že firma v příštích letech očekává výrazný růst, protože vyvíjí aplikace a další digitální produkty pro rostoucí počet uživatelů chytrých telefonů. Chystá se rovněž otevřít první obchod v Číně. Moleskine vyrábí rovněž kožené obaly pro tablety a psací potřeby.

Zdroj: ČTK

ItáliePrimární úpis akcií (IPO)
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #14: IPO, jaké letos svět neviděl, a nekonečný celní příběh

Nahoru, nebo dolů #14: IPO, jaké letos svět neviděl, a nekonečný celní příběh

27. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Podcast