Skupině Kofola v prvním čtvrtletí klesl prodej o 3,6 %

Nápojářské skupině Kofola v prvním čtvrtletí letošního roku poklesl prodej výrobků meziročně o 3,6 % z 1,366 miliardy na 1,316 miliardy korun. Marže jí klesla o 15,6 % z 451 milionů na 381 milionů korun. Kofola to dnes oznámila ČTK. Poklesy v zimní sezoně jsou podle Kofoly důsledkem snížení celkové spotřeby na trzích i legislativních změn v podnikatelském prostředí od začátku tohoto roku.
Výsledky Kofoly dlouhodobě ovlivňují rostoucí ceny vstupů a surovin. "Pod meziroční pokles se však výrazně podepsaly změny spotřebitelských nálad a snížená poptávka po nápojích na jednotlivých trzích. Kvůli dlouhé zimě byl nejsilnější propad v gastronomii," uvedl generální ředitel Kofoly Jannis Samaras.
Kofola očekává, že v následujících měsících v hlavní letní sezoně se její výsledky zlepší. K nárůstu prodeje mají pomoci i nové produkty, do jejichž přípravy skupina v prvním čtvrtletí investovala a které nyní uvádí na trh. Samaras uvedl, že začátkem roku Kofola vstoupila na nový trh a uvedla nápoj UGO, který díky nové technologii, paskalizaci (ošetření potravin vysokým tlakem), přináší čerstvé zeleninové a ovocné šťávy připravené z lokálních surovin. Novinky letos nabídnou také značky Rajec, Jupík či Jupí Sirupy.
Zdroj: ČTK