Výsledky Philip Morris ČR za 1Q2013: Tržby meziročně -12,0 % na 1,1 miliardy Kč. Udrží firma dividendu 900 Kč?

Při současném trendu bude pro firmu složité udržet stávající úroveň dividendy. Pokles tržního podílu v ČR ovšem zpomaluje.
Konsolidované tržby bez spotřební daně a DPH za první čtvrtletí 2013 se v porovnání se stejným obdobím roku 2012 snížily o 3,3 % na 2,8 miliardy Kč, zejména v důsledku nižšího objemu prodejů a míry zastoupení jednotlivých značek v prodejích v České republice a na Slovensku. Tento pokles byl částečně eliminován vyšším objemem vývozů jiným společnostem ve skupině PMI.
"Prozatimní výsledky vnímáme negativně kvůli klesajícím prodejům na obou klíčových trzích," říká analytik České spořitelny Josef Novotný. "Zdá se, že nekonečný příběh snižujících se prodejů v Česku a na Slovensku pokračuje. Zároveň Philip Morris ČR vyváží velkou část produkce do zemí EU, kde má nižší marži. Očekáváme, že klesající trend bude pokračovat a v následujících letech ovlivní negativně výplatu dividendy." Společnost z loňského zisku vyplatí dividendu 900 Kč na akcii.
"Společnosti Philip Morris ČR a.s. a Philip Morris Slovakia s.r.o. mají k 31. březnu 2013 k dispozici dostatečné finanční prostředky a zdroje na období dohledné budoucnosti," uvedla firma ve své mezitímní zprávě.
Tržby v Česku bez spotřební daně a DPH za první čtvrtletí roku 2013 klesly meziročně o 12,0 % na 1,1 miliardy Kč zejména v důsledku nižšího objemu prodejů a míry zastoupení jednotlivých značek v prodejích vlivem poklesu celkového trhu, především v návaznosti na zvýšení spotřební daně, které bylo promítnuto v prodejních cenách v roce 2012.
Celkový trh cigaret v České republice klesl za první čtvrtletí 2013 v porovnání se stejným obdobím roku 2012 o odhadovaných 6,5 % na 4,3 miliardy kusů cigaret, především v důsledku zvýšení spotřební daně promítnuté v prodejních cenách v roce 2012, nepříznivého ekonomického prostředí a pokračujícího nárůstu kategorie jemně řezaného tabáku s nižším daňovým zatížením. Podle maloobchodního průzkumu agentury ACNielsen Czech Republic s.r.o. poklesl tržní podíl společnosti Philip Morris ČR za první čtvrtletí 2013 v porovnání se stejným obdobím roku 2012 o 0,9 procentního bodu na 50,1 %, což bylo zapříčiněno především pokračujícím poklesem tržního podílu místních značek a značky Red & White, který byl částečně kompenzován nárůstem podílu značky L&M benefitující z uvedení variant L&M Loft na trh v květnu 2012 a L&M Forward v lednu 2013, a také značek Philip Morris a Chesterfield znovuuvedených na trh v prvním, respektive třetím čtvrtletí 2012.
Objem domácího odbytu společnosti Philip Morris ČR a.s. v prvním čtvrtletí roku 2013 se ve srovnání se stejným obdobím roku 2012 snížil o 9,8 % na 1,8 miliardy kusů cigaret.
Podnikání na Slovensku
Tržby společnosti Philip Morris Slovakia s.r.o. bez spotřební daně a DPH v místní měně za první čtvrtletí roku 2013 se v porovnání se stejným obdobím roku 2012 zvýšily o 2,2 % na 17,6 milionu eur, především v důsledku příznivého vývoje cen, který byl částečně eliminován nižším objemem prodejů a mírou zastoupení jednotlivých značek v prodejích. Ten byl způsoben zvýšením spotřební daně, které bylo zohledněno v prodejních cenách společnosti Philip Morris Slovakia s.r.o. v prvním a třetím čtvrtletí 2012.
Celkový trh cigaret na Slovensku klesl v prvním čtvrtletí roku 2013 v porovnání se stejným obdobím roku 2012 o odhadovaných 5,0 % na 1,5 miliardy kusů cigaret, zejména v důsledku zvýšení spotřební daně od 1. 2. 2012 a 1. 10. 2012, které bylo zohledněno v prodejních cenách v průběhu roku 2012.
Podle maloobchodního průzkumu agentury ACNielsen Slovakia s.r.o. se tržní podíl společnosti Philip Morris Slovakia s.r.o. v prvním čtvrtletí roku 2013 v porovnání se stejným obdobím roku 2012 zvýšil o 1,0 procentního bodu na 51,7 %. Toto zvýšení bylo zejména podpořeno nárůstem podílu značek Marlboro a L&M a také značky Philip Morris uvedené na trh v říjnu 2012, a bylo částečně eliminováno poklesem tržního podílu místních značek a značky Red & White.
Objem domácího odbytu společnosti Philip Morris Slovakia s.r.o. se v prvním čtvrtletí roku 2013 snížil o 2,7 % na 0,8 miliardy kusů cigaret v důsledku poklesu celkového trhu, který byl částečně kompenzován vyšším tržním podílem.
Vývoz
Tržby z vývozu za první čtvrtletí 2013 se v porovnání se stejným obdobím roku 2012 zvýšily o 2,9 % na 1,2 miliardy Kč, zejména v důsledku vyššího objemu prodejů jiným společnostem ve skupině PMI a příznivého vývoje měnového kurzu. Při vyloučení vlivu měnového kurzu se celkové tržby z vývozu zvýšily o 1,0 %.
Zdroj: Philip Morris