US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500-1,12 %
NASDAQ-1,90 %
DOW JONES-0,84 %
PX+0,28 %
ČEZ+0,23 %
NVIDIA-2,47 %

Důvěra spotřebitelů v Německu na novém maximu za téměř šest let

Nálada mezi německými spotřebiteli vzrostla sedmý měsíc za sebou a je na novém maximu od září 2007. Zlepšování spotřebitelské důvěry, které vede k růstu jejich výdajů, těží ze silného trhu práce a výrazného zvyšování mezd. Uvedl to dnes výzkumný institut GfK.

Index, který předpovídá spotřebitelskou náladu pro příští měsíc, vzrostl na 6,8 bodu z červnové úrovně 6,5 bodu a ve srovnání s 5,8 bodu před rokem. Ekonomové podle agentury Reuters čekali, že index zůstane beze změny. Kladná hodnota ukazatele signalizuje meziroční růst soukromé spotřeby.

Německo se v prvním čtvrtletí těsně vyhnulo recesi a jeho ekonomika mírně vzrostla, téměř výhradně díky výdajům spotřebitelů. Spotřebitelé by mohli být motorem ekonomického růstu i nadále díky dohodám o vysokém růstu mezd v průmyslových odvětvích.

Němečtí zaměstnanci si v letošním roce zajistili nárůst mezd v průměru o 6,6 %. To při nízké inflaci zvyšuje kupní sílu v době, kdy mizivé úroky v bankách nemotivují lidi k úsporám.

Index podnikatelského klimatu institutu Ifo v Německu v červnu vzrostl na 105,9 bodu z květnových 105,7 bodu v souladu s odhady

Index podnikatelského klimatu institutu Ifo v Německu v červnu vzrostl na 105,9 bodu z květnových 105,7 bodu v souladu s odhady

Zdroj: ČTK

NěmeckoSpotřebitelská důvěra
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio