Důvěra spotřebitelů v Německu na novém maximu za téměř šest let

Nálada mezi německými spotřebiteli vzrostla sedmý měsíc za sebou a je na novém maximu od září 2007. Zlepšování spotřebitelské důvěry, které vede k růstu jejich výdajů, těží ze silného trhu práce a výrazného zvyšování mezd. Uvedl to dnes výzkumný institut GfK.
Index, který předpovídá spotřebitelskou náladu pro příští měsíc, vzrostl na 6,8 bodu z červnové úrovně 6,5 bodu a ve srovnání s 5,8 bodu před rokem. Ekonomové podle agentury Reuters čekali, že index zůstane beze změny. Kladná hodnota ukazatele signalizuje meziroční růst soukromé spotřeby.
Německo se v prvním čtvrtletí těsně vyhnulo recesi a jeho ekonomika mírně vzrostla, téměř výhradně díky výdajům spotřebitelů. Spotřebitelé by mohli být motorem ekonomického růstu i nadále díky dohodám o vysokém růstu mezd v průmyslových odvětvích.
Němečtí zaměstnanci si v letošním roce zajistili nárůst mezd v průměru o 6,6 %. To při nízké inflaci zvyšuje kupní sílu v době, kdy mizivé úroky v bankách nemotivují lidi k úsporám.
Zdroj: ČTK