US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,04 %
NASDAQ-0,67 %
S&P 500-0,24 %
ČEZ+0,08 %
KB+0,38 %
Erste+0,23 %

Zisk H&M díky zájmu o letní kolekci vzrostl o 22 %

Švédskému oděvnímu řetězci Hennes & Mauritz (H&M) vzrostl ve třetím fiskálním čtvrtletí zisk o 22 % na 4,4 miliardy švédských korun. Firmě pomohl zájem především o novou letní kolekci, hlavně v Číně a Japonsku. Tržby za tři měsíce do konce srpna vzrostly o 11,1 % na 32 miliard SEK.

Redakce IW
Redakce IW
26. 9. 2013 | 10:43
Švédsko

Zisk před zdaněním se zvýšil o téměř pětinu na 5,83 miliardy SEK, což je lepší výsledek, než se čekalo. Analytici v anketě agentury Reuters totiž v průměru očekávali zisk 5,53 miliardy SEK.

Generální ředitel Karl-Johan Persson je v dalším výhledu vývoje hospodaření optimistický. Upozornil, že srpnové zahájení internetového prodeje v USA bylo "velmi úspěšné".

Za devět měsíců fiskálního roku firma otevřela po celém světě 215 nových obchodů. Podnik zopakoval, že jeho cílem je zvyšovat počet obchodů o deset až 15 % ročně.

Hlavním konkurentem H&M je španělská společnost Inditex. H&M se zaměřuje na levné a módní oděvy nejen pro ženy, ale také pro muže a děti. Po celém světě, včetně České republiky, má více než 2 700 obchodů. Kromě nejznámějšího řetězce stejného jména provozuje také řetězec Collection of Style (COS), který prodává dražší oděvy, a pak menší počet obchodů Monki a Weekday, zaměřených na náctileté.

Zdroj: ČTK

Móda a designŠvédskoVýsledková sezóna
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

S&P 500: Kde hledat příští akciové vítěze?

S&P 500: Kde hledat příští akciové vítěze?

14. 8.-Andrej Rády
Akciové tipy