US MARKETOtevírá za: 25 h 37 m
DOW JONES+0,78 %
NASDAQ+0,52 %
S&P 500+0,70 %
META-0,55 %
TSLA+2,09 %
AAPL-0,09 %

Televizi Nova se ceníkové reklamní investice letos propadly na polovinu, akcie CME letí dolů

Objem prodané reklamy klesl za 8 měsíců o 49 % z 6,16 miliardy Kč na 3,15 miliardy Kč. Píší to Hospodářské noviny.

Redakce IW
Redakce IW
9. 10. 2013 | 9:15
CME (CETV)

Televizi Nova se její sázka na novou obchodní politiku nevyplácí. Ve snaze zastavit padající ceny reklamy Nova počátkem roku výrazně zdražila reklamní prostor (podle inzerentů mnohdy až o 40 %) a odmítla poskytovat obvyklé 10–15% slevy. Výsledkem byl odliv inzerentů na ostatní televizní stanice, především na televizi Prima, a s tím související propad reklamních příjmů. V ceníkových cenách (které se od reálně dohodnutých mohou ovšem výrazně lišit) se propadly reklamní investice na Nově od ledna do srpna meziročně takřka o polovinu. Primě naopak o desetinu vyskočily, píší HN.

SkupinaTržby za 8 měsíců 2012 v mld. KčTržby za 8 měsíců 2013 v mld. Kč
TV Nova6,143,15
Prima Group7,928,71
TV Barrandov1,581,76
ČT0,650,83

Zdroj: Admosphere

Novu trápil především odchod velkých inzerentů, ještě počátkem září na ní například neinzerovaly L’Oréal, Nestlé, GlaxoSmithKline a Ahold. Další zadavatelé pak na Nově proinzerovali podstatně nižší sumy než loni. Například Henkel a Procter & Gamble utratily od ledna do srpna za reklamu v Nova Group (kromě Novy sem patří Nova Cinema, Telka, Smíchov a Fanda) v ceníkových cenách meziročně zhruba o 80 % méně. Tato útrata byla dle HN jen 0,33 miliardy Kč.

To se nutně odrazilo i v hospodářských výsledcích – ztráta CET 21 (kromě Nova Group sem spadají i slovenské operace CME) přesáhla za první pololetí miliardu korun.

Šéf televize Nova Jan Andruško ještě v srpnu v rozhovoru pro HN tvrdil, že v nastavené obchodní politice hodlají na Nově pokračovat. Podle informací HN ale na nedávném setkání se zástupci mediálních agentur představitelé televize uvedli, že pokud jde o obchodní politiku, obracejí kormidlo. Prioritou by již nemělo být udržení vyšší ceny, ale prodej co největšího objemu reklamy.

Akcie CME se hned v úvodu obchodování na pražské burze propadly o 6 %.

Zdroj: Hospodářské noviny

Akcie ČRCME (CETV)Média
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika