Televizi Nova se ceníkové reklamní investice letos propadly na polovinu, akcie CME letí dolů

Objem prodané reklamy klesl za 8 měsíců o 49 % z 6,16 miliardy Kč na 3,15 miliardy Kč. Píší to Hospodářské noviny.
Televizi Nova se její sázka na novou obchodní politiku nevyplácí. Ve snaze zastavit padající ceny reklamy Nova počátkem roku výrazně zdražila reklamní prostor (podle inzerentů mnohdy až o 40 %) a odmítla poskytovat obvyklé 10–15% slevy. Výsledkem byl odliv inzerentů na ostatní televizní stanice, především na televizi Prima, a s tím související propad reklamních příjmů. V ceníkových cenách (které se od reálně dohodnutých mohou ovšem výrazně lišit) se propadly reklamní investice na Nově od ledna do srpna meziročně takřka o polovinu. Primě naopak o desetinu vyskočily, píší HN.
Skupina | Tržby za 8 měsíců 2012 v mld. Kč | Tržby za 8 měsíců 2013 v mld. Kč |
TV Nova | 6,14 | 3,15 |
Prima Group | 7,92 | 8,71 |
TV Barrandov | 1,58 | 1,76 |
ČT | 0,65 | 0,83 |
Zdroj: Admosphere
Novu trápil především odchod velkých inzerentů, ještě počátkem září na ní například neinzerovaly L’Oréal, Nestlé, GlaxoSmithKline a Ahold. Další zadavatelé pak na Nově proinzerovali podstatně nižší sumy než loni. Například Henkel a Procter & Gamble utratily od ledna do srpna za reklamu v Nova Group (kromě Novy sem patří Nova Cinema, Telka, Smíchov a Fanda) v ceníkových cenách meziročně zhruba o 80 % méně. Tato útrata byla dle HN jen 0,33 miliardy Kč.
To se nutně odrazilo i v hospodářských výsledcích – ztráta CET 21 (kromě Nova Group sem spadají i slovenské operace CME) přesáhla za první pololetí miliardu korun.
Šéf televize Nova Jan Andruško ještě v srpnu v rozhovoru pro HN tvrdil, že v nastavené obchodní politice hodlají na Nově pokračovat. Podle informací HN ale na nedávném setkání se zástupci mediálních agentur představitelé televize uvedli, že pokud jde o obchodní politiku, obracejí kormidlo. Prioritou by již nemělo být udržení vyšší ceny, ale prodej co největšího objemu reklamy.
Akcie CME se hned v úvodu obchodování na pražské burze propadly o 6 %.
Zdroj: Hospodářské noviny