Tržby Carrefouru a Metra se na domácích trzích vrátily k růstu

Společnostem Carrefour a Metro, které se v minulých letech potýkaly se slábnoucí poptávkou, se během uplynulých tří měsíců dařilo na domácích trzích zvyšovat tržby. Dva z největších maloobchodní řetězců v Evropě kvůli slabšímu prodeji musely v minulosti přistoupit k restrukturalizaci. Čtvrteční výsledky naznačují, že jejich úsilí se začíná vyplácet a že se zlepšuje i ekonomická situace v Evropě.
Metro je z veřejně obchodovaných firem čtvrtou největší maloobchodní společností v Evropě. V České republice provozuje velkoobchody Makro. Firma ve čtvrtek uvedla, že její tržby za třetí čtvrtletí vlivem nestabilních směnných kurzu klesly o více než dvě procenta na 15,5 miliardy eur. Na domácím trhu v Německu se ale situace zlepšila a tržby se tam v srpnu po třech měsících poprvé vrátily k růstu.
Společnosti Carrefour, která je po americkém Wal-Martu největším maloobchodním řetězcem na světě, se ve třetím čtvrtletí vrátily k růstu tržby v hypermarketech na důležitém francouzském trhu. Po poklesu v obou předešlých kvartálech se zvýšily o tři procenta a překonaly odhady analytiků v anketě agentury Reuters. Zlepšila se také situace v Číně. Celkově tržby bez pohonných hmot ve třetím čtvrtletí dosáhly 21,1 miliardy eur, což je meziročně nárůst o více než tři procenta.
Maloobchodní společnosti v Evropě se v minulých letech potýkaly s problémy kvůli krizi v eurozóně, která má dopady na spotřebitele. Vysoká nezaměstnanost a nízký růst mezd přiměly spotřebitele omezit výdaje za některé položky, zvláště nepotravinářské zboží.
Zdroj: ČTK