Výsledky Heineken v 3Q2013: Tržby 5,179 miliardy EUR (+4 %)

Pivovar předpokládá, že zisk za celý rok bude nižší, než dosud firma odhadovala.
Nizozemskému pivovaru Heineken klesl zisk ve třetím čtvrtletí o 15 % na 483 milionů eur (12,5 miliard Kč). Firma měla slabší tržby ve střední a východní Evropě. Problémy zaznamenala i na klíčových rozvíjejících se trzích včetně Brazílie. Společnost dnes zároveň snížila svůj cíl zisku pro letošní rok. Akcie Heinekenu na burze v Amsterodamu po poledni ztrácely přes pět procent.
Mezi značky firmy patří kromě Heinekenu, který je nejprodávanějším pivem v Evropě, také Sol, Tiger či Strongbow. Firma působí i v České republice, kde jí patří pivovary Krušovice, Velké Březno a Starobrno.
Čistý zisk firmy klesl o 15 % z 568 milionů eur, které Heineken vydělal ve stejném období loni. Na poklesu se zčásti podílelo i silnější euro. Společnost odhadla, že posílení eura vůči měnám některých mladých ekonomik ji přišlo na 40 milionů eur.
Příjmy firmy bez zahrnutí vlivu akvizic vzrostly v období od července do září jen o 0,2 %, napsala agentura AP. Napomohlo tomu zvýšení cen. Prodej piva se ale snížil o tři procenta na 48,3 milionu hektolitrů, což je méně, než čekali analytici v průzkumu agentury Reuters.
Ve střední a východní Evropě klesl prodej piva o osm procent. Méně utráceli zákazníci v Rusku, Rumunsku a Řecku. V září se na spotřebě piva v regionu podepsalo deštivé počasí. Problémy s prodejem ale firmě nastaly i v Brazílii, Nigérii, Egyptě a Kongu, které pro Heineken patří k důležitým rozvíjejícím se trhům.
"Západní Evropa nedokázala vyrovnat zhoršení ve východní Evropě a v Amerikách. Varování před nižším ziskem je zčásti kvůli prodeji, ale také zahraničním měnám. Celkově to nejsou dobré zprávy," uvedl podle Reuters analytik Wim Hoste ze společnosti KBC Securities.
Zdroj: Bloomberg