Samson více než zdvojnásobil prodej nealkoholického piva

Českobudějovický Pivovar Samson meziročně zdvojnásobil prodej nealkoholického piva Pito. Do konce roku by měl výstav překročit 10 tisíc hektolitrů, což je nejlepší výsledek v historii. V roce 2012 ho prodal 4000 hektolitrů. Řekl to ve čtvrtek obchodní ředitel pivovaru David Posekaný. Navýšení se týká jak prodaných hektolitrů, tak tržeb. Prodeje vzrostly u všech balení - piva lahvového, v plechovkách i v sudech.
"Zvýšení prodejů určitě pomohla upravená receptura Pita, která lidem opravdu chutná. Nové Pito jsme uvedli na trh loni a od té doby prodeje výrazně stoupají. Navíc se nám podařilo prosadit i na exportních trzích, kde za zmínku stojí například Dánsko nebo Čína," uvedl ředitel. Na jaře plánoval pivovar celkový výstav zvýšit o 60 % na 190 tisíc hektolitrů.
Prodejům podle Pivovaru Samson pomáhá i nedávno uvedený rebranding, v podstatě změna obchodní značky. Po kompletní výměně lahve a etikety v roce 2012 byla celková změna Pita dokončena uvedením nové přepravky speciálně vyvinuté pro nealkoholické pivo, která je mezi konkurenčními produkty jasně rozpoznatelná.
Pito je klasická značka nealkoholického piva, jež tuto kategorii piv v v tuzemsku založila. První várka Pita byla poprvé uvařena v polovině 70. let v tehdejších Jihočeských pivovarech, v koncernu, do něhož tehdy Pivovar Samson spadal. Loni získalo Pito ocenění kvality Česká chuťovka 2012.
Zdroj: ČTK