Hyundai chce zvýšit tržní podíl v Evropě, spoléhá na nové modely

Jihokorejská automobilka Hyundai Motor chce zvýšit svůj podíl na evropském trhu do konce desetiletí na pět procent, tedy o skoro polovinu víc, než měla loni. Automobilka spoléhá na nové modely, větší výrobní kapacitu, ale také na lepší poptávku v regionu, kde se trh s automobily snaží vzpamatovat z dopadů dluhové a hospodářské krize. Hyundai svá auta vyrábí mimo jiné i v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.
Hyundai ve čtvrtek podle agentury Reuters uvedla, že do roku 2020 chce zvýšit svůj podíl na trhu v Evropské unii a ve státech Evropského sdružení volného obchodu, tedy Islandu, Lichtenštejnska, Švýcarska a Norska, na pět procent z loňských 3,4 %.
Zákazníkům v příštích čtyřech letech představí 22 nových nebo upravených modelů. Má mezi nimi být i typ Hyundai i10 z turecké továrny, kde firma loni zvýšila výrobní kapacitu na půl milionu vozů ročně. Pro srovnání, v Nošovicích Hyundai podle svého úterního sdělení loni vyrobila celkem 303 460 osobních automobilů.
Jihokorejské automobilky v minulých měsících oslabovala ostrá zahraniční konkurence na zahraničních trzích i doma. Vývoz japonských konkurentů loni mohutně podpořil propad kurzu japonského jenu. Na korejském trhu si výrazně vylepšily pozice německé automobilky v čele s Volkswagenem. Slabší prodej doma Hyundai a sesterská Kia kompenzovaly silným vzestupem v Číně a Latinské Americe.
Zdroj: ČTK