Volkswagen v březnu zvýšil prodej aut se značkou VW o pět procent

Německá automobilka Volkswagen v březnu zvýšila dodávky aut své vlajkové značky VW o 4,8 % na 557 800 vozů. Napomohla tomu rostoucí poptávka v Evropě a v Asii, která převážila pokles v Severní a Jižní Americe. Vyplývá to z úterního sdělení firmy.
Za celé první čtvrtletí se dodávky aut se značkou VW zvýšily o 3,9 % na 1,48 milionu vozů. Na evropské trhy Volkswagen v tomto období dodal 422 300 aut VW, o 6,6 % víc než před roky. Dodávky mu vzrostly i na domácím trhu v Německu a na trzích ve střední a východní Evropě. Nárůst dodávek aut VW o více než 14 % automobilka zaregistrovala v Číně. Naopak v Rusku se za první čtvrtletí snížily o 2,7 %, v Severní Americe o 7,6 % a v Jižní Americe o 23,5 %.
Skupina Volkswagen loni na celém světě prodala 9,7 milionu aut. Vozy značky VW se na celosvětovém prodeji skupiny podílely skoro z poloviny.
Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem aut na světě. Součástí koncernu Volkswagen jsou i značky Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Seat. Předloni firma převzala výrobce sportovních vozů Porsche.
Zdroj: ČTK
Aktuality

