V posledním roce změnila hlavní banku dvě procenta klientů

V posledním roce změnila svou hlavní banku podle lednového průzkumu agentury SC&C dvě procenta klientů. Jde o stejný výsledek jako ve srovnatelném průzkumu SC&C z roku 2011. Aktuální data poukazují na nový trend, kdy si klienti ke své hlavní bance přibírají ještě další banku. Loni tak učinilo 13 % klientů.
"Banky se stále více učí o klienty bojovat, ať už nabídkami snadné změny, nebo motivací svých klientů, aby zůstali," komentoval výsledky průzkumu náměstek ředitele České bankovní asociace Jan Matoušek.
Stále ostřejší konkurenční prostředí na bankovním trhu, které se projevuje viditelnými marketingovými a reklamními kampaněmi finančních ústavů využívajících kodexu mobility, vedly v posledních letech k navýšení počtu klientů, kteří služby a ceny bankovních služeb srovnávají a uvažují o případné změně banky.
Měnící se motivaci klientů a stále rostoucí soutěž bank o každého z nich ukazuje nejlépe srovnání let 2011 a 2014, kdy se u otázky "proč jste banku nezměnil" nejvíce (o 10 procentních bodů) zvýšila frekvence u odpovědi "banka mě dokázala motivovat, abych zůstal."
Nejvíce respondentů v lednu 2014 odpovídalo, že rozdíly v bankách nejsou příliš velké (26 %), dále že je stávající banka dokázala motivovat k tomu, aby u ní zůstali (18 %) a že jim nikde nenabídli lepší služby (17 %).
Na dotaz, proč klient hlavní banku nezměnil, když o tom uvažoval, v roce 2011 jednoznačně dominovaly časové důvody (41 %), na druhém místě byla složitost celého procesu (21 %). Naproti tomu v letošním roce časové důvody uvádí 14 % a složitost procesu pouhých 9 % dotázaných.
Podle České bankovní asociace má na tomto posunu značnou zásluhu Kodex mobility klientů a jeho aktivní využívání bankami v kampaních zaměřených na nábor klientů. Kodex definuje společné závazné postupy a pravidla, kterými se banky musí řídit. Po vyplnění stručné žádosti o změnu banky mezi sebou veškeré další administrativní náležitosti řeší nová a stará banka, aniž to klienta zatíží. Kodex, který zavedla asociace, vstoupil v účinnost v listopadu 2009.
Zdroj: ČTK
Aktuality
