Marks & Spencer má nižší tržby, na vině je prý nový web

Britské maloobchodní skupině Marks & Spencer v prvním čtvrtletí klesly tržby z prodeje oděvů, obuvi a potřeb pro domácnost. Je to přitom už dvanácté čtvrtletí za sebou, kdy tržby klesaly. Marks & Spencer je největším britským prodejcem oděvů, prodává ale i potraviny. Skupina v úterý uvedla, že za první finanční čtvrtletí do 28. června klesly tržby z nepotravinářského zboží v obchodech otevřených přes rok o 1,5 %.
Firma v úterý oznámila i nižší tržby z internetového prodeje. Na vině je podle ní nová webová stránka, která měla firmu se 130 let dlouhou tradicí přeměnit v nadnárodního prodejce schopného oslovovat zákazníky různými cestami. Od února, kdy byla nová stránka spuštěna, ale naráží na problémy, upozorňuje zpravodajský server BBC.
Prodej přes internet se ve čtvrtletí snížil o více než osm procent a generální ředitel Marc Bolland připustil, že na tržby měla dopady nová internetová stránka. Skupině by měla umožnit oslovovat zákazníky mimo jiné pomocí tabletů a dalších mobilních zařízení. Všech šest milionů zákazníků, kteří měli registraci na starém webu, se ale muselo přeregistrovat. Kromě toho se objevily zprávy o problémech s orientací na novém webu.
Zdroj: ČTK