Americký prodejce oděvů Gap zvýšil zisk, míří do Indie

Americký prodejce oděvů Gap vstupuje na indický trh. Společnost chce snížit svou závislost na trhu v Severní Americe, odkud jí plynou více než tři čtvrtiny tržeb. Firma počítá s tím, že v druhé nejlidnatější zemi světa bude mít 40 obchodů. Společnost to oznámila ve čtvrteční výsledkové zprávě za druhé fiskální čtvrtletí, kdy zvýšila tržby i zisk. První prodejny v Indii chce Gap otevřít na začátku příštího roku v Dillí a Bombaji.
"Indie je rozvíjející se pulsující trh a významný další krok v naší strategii celosvětové expanze," řekl podle agentury Reuters Steve Sunnucks z vedení Gap.
Společnost bude při otevírání obchodů spolupracovat s indickým obchodním partnerem Arvind Lifestyle Brand, dceřinou firmou jedné z největších indických textilních firem Arvind.
Nové prodejny hodlá letos otevřít také v pevninské Číně, Hongkongu a na Tchaj-wanu. Dohromady má jít o zhruba 110 obchodů.
Gap má v Asii v současnosti 231 prodejen, tržby tam ale tvořily jen devět procent celkových příjmů skupiny za uplynulý finanční rok. Rychle však rostou a firma očekává, že tržby v Číně se v příštích třech letech ztrojnásobí na miliardu dolarů.
Firma zároveň oznámila, že jí čistý zisk ve druhém čtvrtletí k 2. srpnu stoupl na 332 milionů dolarů ze 303 milionů dolarů před rokem. Celkový příjem se zvýšil o tři procenta na skoro čtyři miliardy dolarů a mírně překonal odhady.
Zdroj: ČTK