Stávka strojvůdců Deutsche Bahn skončila, potíže přetrvávají

Stávka strojvůdců největšího německého železničního dopravce Deutsche Bahn skončila ve středu v 06.00 SELČ, cestující ale musejí nadále počítat se zpožděními a s výpadky vlaků na dálkových i regionálních trasách v celém Německu. Běžný provoz bude obnoven až později během dne, uvedly Deutsche Bahn.
Stávka, která začala v úterý ve 21.00 SELČ, ochromila železniční dopravu po celém Německu. Nejvíc zasáhla regionální a městskou dopravu v okolí velkých železničních uzlů Berlín, Hamburk a Frankfurt nad Mohanem.
"Vlaky od 06.00 znovu jezdí, ale není to tak, že všechno může jet podle plánu. Až do poledne může především v dálkové dopravě docházet ke zpožděním nebo k výpadkům. Je to dáno tím, že vlaky včera večer nedojely tam, kde měly být dnes ráno," uvedl Stauss.
V České republice nebyl dopad stávky německých strojvůdců nijak masivní, zcela odřeknut byl noční vlak Phoenix z Berlína do Prahy, v němž jsou zařazeny i vozy jedoucí z Amsterdamu a z Kodaně do Prahy. Denních spojů Eurocity z Prahy do Drážďan a Berlína a opačným směrem se stávka výrazněji nedotkla.
Mluvčí Českých drah Kateřina Šubová ale upozornila, že ačkoli stávka už skončila, na železniční dopravě v ČR se může ještě v dalších hodinách projevit. "V Německu je spousta vlaků, které tam najely včera (v úterý) večer. V devět (večer) se zastavily, v šest (dnes ráno) se rozjely a my nevíme, kde po Německu jsou. Uvidíme, jak oni tu dopravu budou teď organizovat," uvedla. Podle ní tak mohou některé mezistátní spoje ještě nabírat zpoždění.
Cestujícím, kteří měli na úterý a na dnešek jízdenky na vlaky do nebo z Německa nebo na spoje Německem projíždějící, České dráhy v souvislosti se stávkou umožnily lístky vrátit s tím, že jim bude vrácena plná cena. Vracet lze i lístky "SparNight" a zvýhodněné lístky "Včasná jízdenka Evropa". Jízdenky "Včasná jízdenka Evropa" navíc lidé mohou mimořádně použít i v jiném vlaku, než který je na jízdním dokladu uveden.
Odborový svaz německých strojvůdců GDL vyjádřil s výsledkem stávky spokojenost. "Víme, že během noci byly výpadky 80-90 %vlaků," uvedl předseda GDL Claus Weselsky.
"Považujeme tuto stávku za zcela zbytečnou a žádáme odbory, aby se vrátily k jednacímu stolu," řekl naopak mluvčí německých drah Stauss a přístup strojvůdců kritizoval. "Snaží se získat výhody na úkor ostatních zaměstnanců. Pro jednotlivé profesní skupiny, například pro strojvůdce a průvodčí, ale nemůžou být rozdílné pracovní podmínky jako nastavení přestávek a délka směn," dodal.
Zdroj: ČTK
Aktuality


