US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,36 %
NASDAQ+0,71 %
DOW JONES-0,14 %
PX+0,40 %
ČEZ-1,91 %
NVIDIA-1,07 %

Prodej Volkswagenu loni stoupl o 4,2 % na 10,14 milionu

Německá automobilová skupina Volkswagen Group zvýšila loni dodávky vozů o 4,2 % na 10,14 milionu. Oznámila to automobilka, která tak potvrdila předchozí zprávy médií, že se jí za loňský rok podařilo poprvé v historii překonat v prodeji hranici deseti milionů vozů. Údaj zahrnuje osobní a sportovní užitkové vozy a lehké a těžké nákladní vozy. Volkswagen je největší automobilkou v Evropě, jeho součástí je rovněž česká Škoda Auto.

Redakce IW
Redakce IW
12. 1. 2015 | 7:58
Auta

Volkswagen zveřejnil své údaje v rámci zahájení autosalonu v Detroitu. V samotném prosinci prodej koncernu vzrostl o 2,7 % na 881 000 vozů. Automobilka zaznamenala růst u všech značek díky poptávce v Číně a Evropě, která vyrovnala pokles prodeje v USA a Latinské Americe.

Volkswagen původně předpokládal, že hranici deseti milionů prodaných vozů pokoří teprve v roce 2018. Generální ředitel podniku Martin Winterkorn nicméně v listopadu uvedl, že koncernu se pravděpodobně podaří prodat přes deset milionů aut již v roce 2014.

Prodej u jednotlivých značek a v jednotlivých regionech se výrazně liší, upozornila agentura DPA. Na nejdůležitějším trhu, v Číně, která se na celkovém prodeji podílí třetinou, prodej stoupl o 12,4 %. V Latinské Americe naopak klesl o 19,8 %.

Z jednotlivých značek se snížil prodej výrobce nákladních aut MAN o 14,4 %. Švédské dceřiné společnosti Scania se snížil prodej o 0,8 %. Prodej lehkých užitkových vozů stoupl o 3,4 %.

Volkswagen již v roce 2013 sesadil General Motors z pozice druhé největší automobilky na světě. Do roku 2018 chce sesadit z první příčky japonského konkurenta Toyota. Ta zatím údaje za loňský rok nezveřejnila. K dispozici jsou údaje pouze za devět měsíců, kdy automobilka zvýšila prodej o téměř tři procenta na rekordních 7,615 milionu vozů. V roce 2013 prodala Toyota 9,98 milionu vozů a plánovala zvýšit prodej na 10,2 milionu vozů.

Po splnění cílů prodeje se Volkswagen nyní hodlá zaměřit na ziskovost. Do roku 2017 chce snížit náklady u své vlajkové značky osobních aut o pět miliard eur. Plánuje také dát větší pravomoci svým regionálním zástupcům k posílení operací na trzích jako USA a Brazílie.

Zdroj: ČTK

AutaVolkswagen
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nenápadná hrozba: Vaše "pasivní" investice je možná riskantnější, než si myslíte

Nenápadná hrozba: Vaše "pasivní" investice je možná riskantnější, než si myslíte

6. 10.-Andrej Rády
Investiční strategie