US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,77 %
NASDAQ+1,02 %
S&P 500+0,83 %
ČEZ+0,33 %
KB+2,75 %
Erste+0,06 %

Apple jedním ze tří největších spotřebitelů zlata?

Fanoušci Applu se již nemohou dočkat, až americký technologický gigant s logem ve tvaru nakousnutého jablka uvede na trh své chytré hodinky Apple Watch. Trh si již nějakou dobu skládá všechny střípky dohromady, a tak se již de facto ví, jak budou hodinky od Applu vypadat, co budou umět či jak dlouho vydrží v provozu na jedno nabití. Jedna zajímavost ale investorům zatím uniká.

Redakce IW
Redakce IW
5. 3. 2015 | 12:30
Zlato

Apple se podle všeho na trh chystá uvést několik modelů hodinek a chybět nemá ani luxusní verze vyvedená v 18karátovém zlatě. Zajímavé je, že společnost plánuje ve druhém čtvrtletí letošního roku vyrobit milion kusů zlatých hodinek měsíčně.

Frank Holmes, výkonný ředitel a investiční šéf ve společnosti U.S. Global Investors, se pokusil spočítat, kolik zlata firma na výrobu blyštivých hodinek bude potřebovat. "Pokud by Apple chtěl každý měsíc skutečně vyrobit milion zlatých hodinek, spotřeboval by za jeden rok asi 746 tun zlata," říká.

Vezmeme-li v potaz, že se za rok na Zemi vytěží kolem 2 500 tun zlata, znamená to, že by Apple spolkl téměř třetinu ročního objemu vytěženého kovu a stal by se po Indii a Číně jeho třetím největším spotřebitelem na světě. To by samozřejmě na trzích nemělo zůstat bez odezvy, alespoň co se ceny kovu týče.

Otázkou je, jak dlouho bude Apple schopný výrobní tempo milion kusů hodinek za měsíc udržet. Firma zatím oficiálně neoznámila, za jakou cenu bude jednotlivé modely prodávat, trh ale spekuluje, že by se cena za zlaté hodinky mohla pohybovat mezi 4 a 10 tisíci dolarů, což není zrovna málo. Existuje tedy reálná možnost, že bude Apple zlaté hodinky v tak vysokém objemu vyrábět pouze omezenou dobu, než se mu podaří uspokojit poptávku majetné klientely. Poté by výroba mohla zpomalit a spolu s tím se snížit i poptávka firmy po zlatě. Čeká se, že zlaté hodinky půjdou na odbyt zejména v Asii.

Nedělejme ale předčasné závěry. Apple již několikrát ukázal, že jestli je v něčem opravdu dobrý, je to marketing. "Naší rolí v životě jedince je dát mu něco, o čem až dosud nevěděl, že to potřebuje," říká současný šéf Applu Tim Cook. "A když člověku takovou věc dáme, nedokáže si brzy ani představit, jak někdy vůbec mohl žít bez ní," dodává. Přesně tímto způsobem se Applu podařilo uspět s hudebním přehrávačem iPod a mobilním telefonem iPhone. Tak proč by nyní firma nemohla fenomenální úspěch zopakovat i se zlatými hodinkami?

Zdroj: U.S. Global Investors

AppleLuxusVzácné kovyZlato
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

3. 7.-Pavel Kohár