US MARKETOtevírá za: 16 h 10 m
DOW JONES-0,21 %
NASDAQ+0,72 %
S&P 500+0,10 %
META+0,51 %
TSLA+4,07 %
AAPL-0,28 %

Bohemia Sekt loni zvýšil své tržby o 6 % na 1,6 miliardy Kč

Bohemia Sekt loni zvýšil své tržby o 6 % na 1,6 miliardy korun. Skupina tak mírně posílila meziroční tempo růstu, mezi lety 2013 a 2012 jí vzrostly tržby o 5,3 %. ČTK to řekl ředitel společnosti Ondřej Beránek.

Hospodářské výsledky skupina neuvádí. Podle účetní závěrky ve Sbírce listin dosáhla za rok 2013 rekordního čistého zisku 214 milionů korun, což bylo meziročně o 12 % více.

Největší výrobce vína a sektů v ČR prodal loni 26 milionů lahví sektů, vín a lihovin, meziročně o 8 % více. "Největší podíl na tržbách měla tradičně šumivá vína Bohemia Sekt. Dařilo se ale také tichým vínům, především značkám Habánské sklepy a Víno Mikulov," řekl Beránek. Skupina opět prodala více dražších vín. Naopak v nejlevnějších kategoriích, jimž se dlouhodobě nechce věnovat, vykázala další pokles.

Bohemia Sekt loni prodal 10,1 milionu lahví sektů, což představovalo 7% meziroční nárůst. Za loňským nárůstem stojí podle ředitele nová komunikace a dobře zvládnutá logistika na konci roku, kdy firma prodá více než třetinu roční produkce sektů.

Největší podíl na prodejích, 60 %, měl Bohemia Sekt demi sec, nejprodávanější sekt v ČR. Za ním skončil brut a rosé demi sec. "Velice úspěšná byla také řada prémiových sektů Bohemia Sekt Prestige. Loni se jich prodalo nejvíce v historii, téměř 300 tisíc lahví," uvedl ředitel.

Maloobchodní trh sektů v celé ČR vykázal podle údajů společnosti Nielsen 1% růst. Tržní podíl Bohemia Sekt meziročně vzrostl o téměř dva procentní body na 66 %.

Na trhu perlivých vín a šumivých nápojů, který v celé ČR klesl o 10 %, zvýšila značka Avanti tržní podíl o více než sedm procentních bodů na 35 %. "S 2,6 milionu prodaných lahví je to lídr kategorie. Čísla výrazně ovlivnila loňská novinka Avanti Spritz," řekl Beránek.

Tichých vín prodala skupina Bohemia Sekt 10,4 milionu lahví, meziročně o 900 tisíc lahví více. Největší nárůst, přes 14 %, zaznamenala značka Habánské sklepy, která je "skokanem roku" popáté za sebou. Těchto vín prodala skupina 4,7 milionu lahví. "Staly se nejprodávanější značkou v českém maloobchodě," uvedl Beránek. Dvouciferný procentuální nárůst, a to 16 % na 3,1 milionu lahví, zaznamenala značka Víno Mikulov Motýl. "Přičítáme to především změně designu a nové komunikaci značky, kdy se nám ji podařilo diferencovat od ostatních značek na trhu a lépe tak zaujmout konečného spotřebitele," řekl ředitel

Zdroj: ČTK

Alkohol a drogyČeská republikaVýsledková sezóna
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika