Spotřebitelská důvěra se ve Spojených státech v březnu mírně snížila, hlavně kvůli dražšímu benzinu

Důvěra amerických spotřebitelů v ekonomiku Spojených států se v březnu mírně snížila. Vyplývá to z průzkumu Michiganské univerzity a agentury Reuters. Index spotřebitelské důvěry v březnu podle finálních údajů klesl na 93 bodů z 95,4 bodu v únoru. Čekal se výraznější pokles na 92 bodů.
Šéf průzkumu Michiganské univerzity Richard Curtin nicméně řekl, že v celém prvním čtvrtletí byla nálada spotřebitelů nejlepší za poslední desetiletí.
Ekonomové sledují údaje o spotřebitelské důvěře velmi pozorně a snaží se z nich odvodit budoucí vývoj spotřebitelských výdajů. Kategorie spotřebních výdajů se na hrubém domácím produktu USA podílí asi dvěma třetinami.
Americké ministerstvo obchodu v pátek potvrdilo, že hospodářský růst USA v posledním čtvrtletí loňského roku prudce zpomalil na 2,2 % z 5 % v předchozích třech měsících. V celém loňském roce americká ekonomika stoupla o 2,4 %, což znamená mírné zrychlení ve srovnání s předloňským růstem 2,2 %.
Zdroj: ČTK, Bloomberg
Aktuality
