US MARKETOtevírá za: 40 h 23 m
DOW JONES+0,78 %
NASDAQ+0,52 %
S&P 500+0,70 %
META-0,55 %
TSLA+2,09 %
AAPL-0,09 %

Reklamní gigant Omnicom vykázal první pokles tržeb za čtyři roky

Největší americká reklamní společnost Omnicom Group zaznamenala první pokles čtvrtletních tržeb za čtyři roky. Výsledky negativně ovlivnil silný kurz dolaru a také ostrá konkurence na zahraničních trzích. Firma v úterý oznámila, že její celkové tržby v letošním prvním čtvrtletí meziročně klesly zhruba o procento na 3,5 miliardy dolarů.

Silnější dolar po přepočtu snižuje hodnotu tržeb, které firma vygeneruje v zahraničí. Právě zahraniční aktivity se na celkových tržbách Omnicomu obvykle podílejí téměř polovinou, uvedla agentura Reuters. V prvním čtvrtletí zahraniční tržby klesly o více než sedm procent a činily asi 1,5 miliardy dolarů.

Omnicom vlastní například reklamní agentury BBDO Worldwide a TBWA Worldwide. Mezi jeho zákazníky patří mnoho velkých podniků, včetně technologické společnosti Apple, řetězce restaurací s rychlým občerstvením McDonald's či výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas.

Omnicom se předloni dohodl na spojení s francouzským rivalem Publicis Groupe, díky němuž měla vzniknout největší reklamní skupina světa s tržní hodnotou asi 35 miliard dolarů. Firmy však loni plán fúze zrušily, protože by ji prý nedokázaly dokončit v rozumném časovém horizontu. Největší reklamní skupinou světa tak zůstala společnost WPP.

Zdroj: ČTK

Americké akcieReklama a marketingVýsledková sezóna
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika