US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,77 %
NASDAQ+1,02 %
S&P 500+0,83 %
ČEZ-0,57 %
KB-0,86 %
Erste-1,10 %

Reklamní gigant Omnicom vykázal první pokles tržeb za čtyři roky

Největší americká reklamní společnost Omnicom Group zaznamenala první pokles čtvrtletních tržeb za čtyři roky. Výsledky negativně ovlivnil silný kurz dolaru a také ostrá konkurence na zahraničních trzích. Firma v úterý oznámila, že její celkové tržby v letošním prvním čtvrtletí meziročně klesly zhruba o procento na 3,5 miliardy dolarů.

Silnější dolar po přepočtu snižuje hodnotu tržeb, které firma vygeneruje v zahraničí. Právě zahraniční aktivity se na celkových tržbách Omnicomu obvykle podílejí téměř polovinou, uvedla agentura Reuters. V prvním čtvrtletí zahraniční tržby klesly o více než sedm procent a činily asi 1,5 miliardy dolarů.

Omnicom vlastní například reklamní agentury BBDO Worldwide a TBWA Worldwide. Mezi jeho zákazníky patří mnoho velkých podniků, včetně technologické společnosti Apple, řetězce restaurací s rychlým občerstvením McDonald's či výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas.

Omnicom se předloni dohodl na spojení s francouzským rivalem Publicis Groupe, díky němuž měla vzniknout největší reklamní skupina světa s tržní hodnotou asi 35 miliard dolarů. Firmy však loni plán fúze zrušily, protože by ji prý nedokázaly dokončit v rozumném časovém horizontu. Největší reklamní skupinou světa tak zůstala společnost WPP.

Zdroj: ČTK

Americké akcieReklama a marketingVýsledková sezóna
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

3. 7.-Pavel Kohár
Informační technologie