Apple zahajuje prodej svých hodinek nezvykle potichu

Páteční oficiální zahájení prodeje chytrých hodinek od společnosti Apple se odehraje nezvykle potichu a bude mít daleko do rozruchu spojeného se zahajováním prodeje nových modelů chytrých telefonů iPhone a tabletů iPad. Přístroje Apple Watch nebudou firemní prodejny Apple Store prodávat vůbec, hodinky budou v celém světě k dostání jen v několika vybraných luxusních prodejnách.
Apple minulý týden oznámil, že se hodinky budou nadále moci objednávat jen on-line a v pátek a zřejmě ani po celý květen je nebude možné koupit přímo v obchodech. Apple začal v USA přijímat předběžné objednávky na nové hodinky před dvěma týdny a tento pátek měl prodej podle původního plánu spustit ve svých obchodech v USA, Číně, Japonsku, Británii, Austrálii a v některých dalších zemích.
Analytici považují zrušení plánu prodeje hodinek v oficiálních prodejnách za odraz nejistoty firmy ohledně poptávky po prvním novém produktu, který Apple vytvořil za vedení Tima Cooka, nástupce legendárního Steva Jobse. Také to ale může souviset s obtížnou distribucí produktu, který se prodává ve 38 variacích s cenami od 349 dolarů po 10 až 17 tisíc dolarů za zlatou verzi Edition.
Apple zatím neuvedl, kolik objednávek přijal. Výzkumná společnost Slice Intelligence na počátku minulého týdne odhadla, že ve Spojených státech získal Apple na své chytré hodinky Apple Watch za jediný den téměř milion objednávek.
Někteří analytici se ale domnívají, že řada zájemců v pátek do prodejen Applu nebo do luxusních prodejen, které mají mít Apple Watch na skladě, i tak přijde aby se tam pokusila hodinky koupit.
Firma také ve středu sdělila, že někteří zákazníci dostanou hodinky dříve, než jim slíbila. "Náš tým pracuje na vyřízení objednávek tak rychle, jak to jen jde," uvedl Apple podle agentury Reuters.
K okamžitému prodeji budou hodinky v několika luxusních buticích a obchodních domech, které Apple požádal, aby mu pomohly s marketingem nového produktu jako luxusního módního zboží. Berlínský The Corner, Maxfield v Los Angeles a Dover Street Market v Tokiu a Londýně na svých webech uvedly, že budou mít v pátek hodinky k dispozici.
Apple Watch uživatelům umožňují po spárování s telefonem iPhone například kontrolovat internetovou poštu, poslouchat hudbu či telefonovat. Apple vkládá do novinky velké naděje. Společnost se již dříve nechala slyšet, že poptávka po hodinkách bude podle jejího očekávání při zahájení prodeje vyšší, než kolik jich bude firma schopna nabídnout.
Odhady prodeje hodinek se liší. Společnost Piper Jaffray očekává prodej osmi milionů kusů, zatímco Global Securities Research až 40 milionů. Analytici se však shodují, že zájem o hodinky bude vyšší než o konkurenční produkty firem Samsung, Sony a Fitbit. Podle odhadů analytiků banky Société Générale by letos mohl činit podíl hodinek od Applu na globálním prodeji chytrých hodinek kolem 55 %.
Zdroj: ČTK
Aktuality
