Tesco prodává jihokorejskou dceřinou firmu Homeplus

Největší britský řetězec supermarketů Tesco prodává svou jihokorejskou dceřinou firmu Homeplus, jejíž hodnota se odhaduje na šest miliard dolarů. Společnost pozvala do tendru nejméně šest zájemců. Agentuře Reuters to v úterý řekl zdroj obeznámený s firemními záměry.
Mezi pozvanými firmami jsou americké KKR & Co a Carlyle Group, londýnská CVC Capital Partners či hongkongská Affinity Equity. Prodej Homeplus by se mohl stát největším převodem do rukou firmy soukromého kapitálu v Asii.
Investiční společnosti by mohly podle analytiků vydělat na prodeji nemovitého majetku řetězce a jeho zpětném pronajmutí. Růstové vyhlídky řetězce jsou ale s výjimkou internetového prodeje malé, protože jihokorejský trh je nasycený a vysoce konkurenční. Před devíti lety z něj kvůli tomu odešly řetězce Carrefour a Wal-Mart.
Pro Tesco je prodej Homeplus příležitostí ke snížení dluhu a financování plánu restrukturalizace. Tesco se potřebuje vzpamatovat z účetního skandálu a chce zvrátit ztráty na domácím trhu, které utrpěl pod tlakem diskontních řetězců Aldi a Lidl.
Jihokorejský řetězec Hyundai Department Store v úterý uvedl, že zvažuje vlastní nabídku na Homeplus. Firma není součástí největší jihokorejské průmyslové skupiny Hyundai Group.
Homeplus je největší zahraniční dceřinou firmou britské skupiny. Loni její tržby činily zhruba sedm bilionů wonů, v přepočtu na srovnatelný počet prodejen ale klesly druhý rok za sebou. Vlastní více než 400 prodejen, dalších 500 jsou franšízy a má přes šest milionů zákazníků týdně.
Zdroj: ČTK