Electrolux se vrátil k zisku, pomohl mu růst poptávky v Evropě

Švédský výrobce domácích spotřebičů Electrolux se ve druhém čtvrtletí vrátil k zisku. Tržby mu díky silné poptávce v západní Evropě a Severní Americe takřka o pětinu vzrostly a k návratu do kladných čísel dopomohly také úspory, sdělila v pátek firma, která je ve svém oboru světovou dvojkou po americkém Whirlpoolu. Electrolux kromě své vlastní značky vyrábí a prodává také zboží značek AEG, Zanussi a Frigidaire.
Electrolux vytvořil čistý zisk 608 milionů švédských korun (SEK) po ztrátě 92 milionů SEK před rokem. Provozní zisk vzrostl více než desetinásobně na 921 milionů SEK. Tržby společnosti se proti stejnému období loňského roku zvýšily o 19,1 % na 31,4 miliardy SEK.
Šéf Electroluxu Keith McLoughlin předpověděl, že západoevropský trh domácích spotřebičů letos poroste o 1-2 % a trh Severní Ameriky bude expandovat o 3-5 %. Ve východní Evropě naopak poptávka kvůli propadu v Rusku a na Ukrajině prudce klesá a slabý je i latinskoamerický trh.
Electrolux loni oznámil záměr koupit za 3,3 miliardy dolarů divizi elektrospotřebičů amerického konglomerátu General Electric. Proti transakci ale mají námitky americké antimonopolní orgány. McLoughlin podle agentury Reuters řekl, že proti snaze ministerstva spravedlnosti USA zablokovat největší akvizici firemní historie bude "energicky bojovat".
Zdroj: ČTK
Aktuality
