US MARKETOtevírá za: 11 h 21 m
DOW JONES-0,64 %
NASDAQ+1,61 %
S&P 500+0,72 %
META+0,51 %
TSLA+4,07 %
AAPL-0,28 %

Yum! Brands oficiálně oznámila, že svoji čínskou divizi vyčlení do samostatné společnosti

Americká společnost Yum! Brands, která provozuje restaurace s rychlým občerstvením KFC, Pizza Hut a Taco Bell, plánuje vyčlenit svá čínská aktiva do samostatně obchodované společnosti. Nová firma Yum! China bude mít výhradní práva na provozování KFC, Pizza Hut a Taco Bell a bude vedena Mickym Pantem, který byl šéfem čínské divize jmenován v srpnu. Split by měl být hotov do konce roku 2016. Vyplývá to z úterního prohlášení společnosti.

Proces má být dokončen do konce příštího roku. O kroku se již delší dobu spekulovalo, částečně proto, že firma se nedokázala zcela zotavit ze skandálu a negativní publicity v Číně.

Nově vzniklá společnost Yum! China má být nezávislým veřejně obchodovaným uživatelem franšízy Yum! Brands. To znamená, že bude platit své bývalé mateřské firmě procentní podíl z příjmů a bude mít exkluzivní právo na značky KFC, Pizza Hut a Taco Bell v Číně. Yum! Brands se naopak zaměří na expanzi řetězce ve zbývajících částech světa, píše se v tiskové zprávě.

Oznámení přichází několik dní poté, co se členem správní rady Yum! Brands stal investor Keith Meister, který takovou změnu vyžadoval. Firma nicméně uvedla, že o budoucnosti svých aktivit v Číně uvažuje již od loňského roku. Zatím ale nestanovila, jak vysoký licenční poplatek bude nově vytvořená čínská společnost platit.

Rozhodnutí podle médií ukazuje, jak obtížné může být podnikání na čínském trhu. Yum! Brands byla prvním západním řetězcem s rychlým občerstvením, který vstoupil na čínský trh, patřila tam dokonce mezi nejúspěšnější zahraniční firmy. Už několik let však na trhu ztrácí a nedaří se jí vrátit zpět na výsluní. V posledních třech letech se tam firma potýkala s problémy nejen kvůli bezpečnosti potravin, zvýšené konkurenci, ekonomické nestabilitě, ale i kvůli vlastním špatným rozhodnutím, upozornil ekonomický list The Wall Street Journal.

První obchod KFC se v Číně otevřel v roce 1987. V současnosti má Yum! Brands v Číně asi 6 900 restaurací, v celém světě jich pak má zhruba 41 tisíc. V budoucnosti by se počet restaurací v Číně měl vyšplhat na více než 20 tisíc. Čínské aktivity se v minulém čtvrtletí na celkových příjmech firmy podílely 57 %, na provozním zisku 54 %.

Zdroj: ČTK, Bloomberg

Americké akcieČínaRestaurace
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika