Číňané letos zřejmě překonají Američany v nákupech přes internet

Čínští spotřebitelé v letošním roce zřejmě poprvé překonají spotřebitele v USA ve výši útrat za nákupy přes internet. Vyplývá to z průzkumu, který dnes zveřejnila výzkumná společnost Bain & Company. Nákupy přes internet v Číně by pak podle některých odhadů do deseti let mohly činit zhruba polovinu celkových maloobchodních tržeb v zemi. Nyní na nich mají podíl pouze šest procent.
V období let 2009 až 2012 rostl tzv. trh e-commerce v Číně v průměru o 71 % a do roku 2015 má podle odhadů Bain & Co. stoupnout na 3,3 bilionu jüanů. V Americe rostl v období 2009 až 2012 pouze o 13 procent. Loni Číňané utratili za nákupy přes internet 212,4 miliardy USD, Američané 228,7 miliardy USD.
Změna nákupních zvyklostí v Číně přichází v době, kdy téměř polovina z 1,3 miliardy obyvatel země má přímé napojení na internet. Zhruba 80 % obyvatel pak vlastní chytrý telefon nebo tablet. Mnoho čínských společností, které provozovaly běžné prodejny, muselo proto přepracovat své strategie, aby mohly konkurovat internetovým obchodům.
"Je to obrovská změna. Prostě to znamená, že musíte být na internetu, ať chcete nebo ne," uvedl spoluautor zprávy Bain & Co. Serge Hoffman. "Ať jste internetový nebo neinternetový hráč, musíte mít výmluvnou a důvěryhodnou prezentaci na internetu."
Největším hráčem na trhu e-commerce v Číně je skupina Alibaba. Její stránky Taobao pro prodej přímo mezi lidmi je desátou nejnavštěvovanější stránkou na světě. K dalším velkým hráčům patří třeba 360Buy Jingdong.
Zdroj: ČTK
Aktuality
