Zisk italského módního domu Dolce & Gabbana klesl o 40 %

Italskému módnímu domu Dolce & Gabbana klesl v loňském fiskálním roce zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) o více než 40 % na 87,2 milionu eur. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na zprávu firmy pro italskou obchodní komoru. V druhé polovině letošního roku však společnost očekává zlepšení výsledků.
Příjmy se firmě za rok do konce března 2019 zvýšily o 4,9 % na 1,38 miliardy eur. Podíl oblasti Asie a Tichomoří na celkovém obratu klesl na 22 % z 25 % a firma očekává v tomto fiskálním roce pokles tržeb v Číně.
Čínští klienti mají na celosvětových výdajích za luxusní zboží více než třetinový podíl a spíše než při zahraničních cestách nakupují doma. Firmě Dolce & Gabbana se stále nedaří oživit po propadu způsobeném kontroverzní reklamní kampaní, která byla celebritami a na sociálních sítích označena za rasistickou a přiměla čínské internetové obchody bojkotovat zboží firmy.
Situace na dalších trzích však byla příznivější. Podíl amerického kontinentu na celkovém obratu loni stoupl na 16 % z předchozích 13 %. Podíl dalších regionů a zemí zůstal stabilní. Itálie se na celkových příjmech podílela 23 %, Evropa 28 % a Japonsko pěti procenty.
Zdroj: ČTK