Facebook na stránkách omezí reklamu, chce se soustředit spíše na její lepší cílování

Společnost Facebook, která ve středu po ukončení obchodování zveřejnila hospodářské výsledky, které cenu jejích akcií v aftermarketu vyhnaly výše až o 18 %, následně nadšení trhu zchladila. Nechce podle svého prohlášení dále navyšovat objem reklamy, namísto toho ji chce lépe cílit.
Finanční ředitel David Ebersman v konferenčním hovoru, v němž komentoval výsledky společnosti, uvedl také to, že Facebook omezí news feed, tedy kanál aktuálních příspěvků od přátel a stránek na hlavní stránce. Reklama přitom táhne tržby společnosti výrazně nahoru.
Výkonný ředitel Facebooku Mark Zuckerberg se prý snaží najít způsob, jak uspokojit inzerenty a poskytnout jim lepší přístup ke spotřebitelům, aniž by současně rozčiloval uživatel přílivem reklam.
"Výsledky Facebooku výrazně překonaly odhady trhu (o 35 % na úrovni zisku na akcii a o 6 % na tržbách), což poslalo akcie v poobchodní fázi do dvouciferných zisků. Ty poté smazaly komentáře o tom, že by neměly výrazně růst objemy reklamy, ale společnost chce usilovat o lepší cílování," říká Martin Krajhanzl, analytik z České spořitelny. "Tento krok vnímáme spíše pozitivně jako potvrzení strategie firmy neobětovat krátkodobý růst zisku na úkor dlouhodobého růstu a jako projev sebedůvěry firmy," dodává Krajhanzl.
Tržby společnosti v minulém čtvrtletí dosáhly 2,02 miliardy dolarů, ačkoliv analytici očekávali mírnější výsledek kolem 1,91 miliard dolarů. Počet uživatelů sítě Facebook se v současnosti pohybuje kolem 1,2 miliardy lidí, což by z něj, jak poukazují analytici, činilo třetí nejlidnatější zemi světa.
Zdroj: Bloomberg
Aktuality
