US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,79 %
NASDAQ+1,15 %
DOW JONES+1,01 %
PX+0,74 %
ČEZ+0,31 %
NVIDIA+2,21 %

Facebook na stránkách omezí reklamu, chce se soustředit spíše na její lepší cílování

Společnost Facebook, která ve středu po ukončení obchodování zveřejnila hospodářské výsledky, které cenu jejích akcií v aftermarketu vyhnaly výše až o 18 %, následně nadšení trhu zchladila. Nechce podle svého prohlášení dále navyšovat objem reklamy, namísto toho ji chce lépe cílit.

Finanční ředitel David Ebersman v konferenčním hovoru, v němž komentoval výsledky společnosti, uvedl také to, že Facebook omezí news feed, tedy kanál aktuálních příspěvků od přátel a stránek na hlavní stránce. Reklama přitom táhne tržby společnosti výrazně nahoru.

Výkonný ředitel Facebooku Mark Zuckerberg se prý snaží najít způsob, jak uspokojit inzerenty a poskytnout jim lepší přístup ke spotřebitelům, aniž by současně rozčiloval uživatel přílivem reklam.

"Výsledky Facebooku výrazně překonaly odhady trhu (o 35 % na úrovni zisku na akcii a o 6 % na tržbách), což poslalo akcie v poobchodní fázi do dvouciferných zisků. Ty poté smazaly komentáře o tom, že by neměly výrazně růst objemy reklamy, ale společnost chce usilovat o lepší cílování," říká Martin Krajhanzl, analytik z České spořitelny. "Tento krok vnímáme spíše pozitivně jako potvrzení strategie firmy neobětovat krátkodobý růst zisku na úkor dlouhodobého růstu a jako projev sebedůvěry firmy," dodává Krajhanzl.

Tržby společnosti v minulém čtvrtletí dosáhly 2,02 miliardy dolarů, ačkoliv analytici očekávali mírnější výsledek kolem 1,91 miliard dolarů. Počet uživatelů sítě Facebook se v současnosti pohybuje kolem 1,2 miliardy lidí, což by z něj, jak poukazují analytici, činilo třetí nejlidnatější zemi světa.

Zdroj: Bloomberg

Meta Platforms (Facebook)
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

20. 10.-Andrej Rády
Akciový trh