6. 3. 2021 20:31
V PONDĚLÍ V 10 HODIN ŽIVĚ: Expertní tržní výhled (s Jaroslavem Brychtou)
Tržby britského Vodafonu ve třetím fiskálním čtvrtletí klesly o 3,6 procenta na 11,8 miliardy eur. Na vině byla hlavně silná konkurence ve Španělsku a Itálii, vynětí nizozemské divize z celkových výsledků koncernu a pohyby devizových kurzů. Vyplývá to z údajů firmy, která působí i v České republice. Společnost předpokládá, že se jí podaří naplnit celoroční výhled.
Propad Vodafone zaznamenal i v Indii, nedařilo se mu ani na domácím britském trhu. Dobré výsledky ale přišly z Německa, které je pro něj nejdůležitějším trhem, Jižní Afriky, Turecka a Egypta.
Tuzemský operátor Vodafone zvýšil ke konci třetího čtvrtletí meziročně počet zákazníků o 195.000 na 3,739 milionu. Podíl smluvních klientů stoupl o 1,3 procentního bodu na 68,5 procenta. Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí Vodafone Group, která získala 100procentní podíl českého operátora od kanadské TIW.