25. 1. 2021 12:00
Investorský magazín: Sazby vs. inflace aneb Hledá se největší tržní riziko roku 2021
Přední americký obchodní řetězec Sears už nebude prodávat domácí spotřebiče značky Whirlpool. Kvůli sporům o ceny tak končí partnerství, které trvalo více než sto let.
Společnost Sears Holdings, která vlastní také řetězec Kmart, oznámila, že se s největším světovým výrobcem spotřebičů pro domácnosti nemůže dohodnout na cenách. Whirlpool podle ní má požadavky znemožňující prodej jejích výrobků za konkurenceschopnou cenu.
Její rozhodnutí neprodávat spotřebiče této firmy vstupuje v platnost okamžitě. Sears stahuje ze svých prodejen také další značky Whirlpoolu - Maytag, KitchenAid a Jenn-Air. Šéf Whirlpoolu Marc Bitzer poznamenal, že Sears se na prodejích jeho firmy podílí jen třemi procenty.
Řetězec Sears je už roky pod tlakem nové konkurence on-line obchodů, jako jsou Home Depot či Amazon.com, a řadu kamenných obchodů už musel zavřít. Podle průzkumu společnosti TraQline spotřebitelé v USA kupují menší domácí spotřebiče nejvíce u Wal-Martu, na druhém místě je Amazon, na třetím Target a až na čtvrtém Sears.
Počátek spolupráce obou firem se datuje rokem 1916. Společně vyvinuly a na trh uvedly řadu výrobků, příkladem je první automatická pračka.