Spotřebitelská důvěra v březnu ve Spojených státech nečekaně spadla na 59,7 bodu z únorových 68 bodů

Spotřebitelská důvěra se ve Spojených státech v březnu nečekaně propadla z únorových 68 bodů na 59,7 bodu.
"Index spotřebitelské důvěry Conference Board se překvapivě propadl z revidovaných 68 bodů v únoru na 59,7 bodu. Kleslo jak hodnocení současné situace, tak především očekávání. Propad potvrdil předchozí horší index spotřebitelské důvěry Michiganské univerzity. Důvodem propadu spotřebitelské důvěry by mohl být především výrazný růst cen benzínu, nasvědčuje tomu i zřetelný růst inflačních očekávání," říká Ľuboš Mokráš, analytik z České spořitelny.
"Propad spotřebitelské důvěry se málokdy bezprostředně projeví v reálném chování domácností, tedy v poklesu výdajů. Pokud by však pokles spotřebitelské důvěry pokračoval, bylo by to varovným znamením předznamenávajícím zpomalení ekonomiky ve druhém pololetí, podobně jako tomu bylo v předchozích letech," dodává Mokráš.
Zdroj: Bloomberg